مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

قوانین ستاد امر به معروف باید به تأیید علماء برسد

قوانین ستاد امر به معروف باید به تأیید علماء برسد

به گزارش خبرنگار واجب فراموش شده حجت‏ الاسلام و المسلمین محسن غرویان استاد سطح عالی حوزه علمیه قم توجه به تعیین وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: در بند ابتدایی وظایف ستاد امر به معروف آمده که این ستاد باید ریشه‏ های ارتکاب به منکر و ترک معروف در جامعه را ریشه‏ یابی کنند که این امر نیاز به یک سری مطالعات میدانی گسترده دارد.

وی در ادامه افزود: مباحث امر به معروف و نهی از منکر یک مباحث پیچیده و به هم تنیده‏ ای است که البته از مصادیق بسیاری نیز برخوردار است به همین سبب باید در این مطالعات و پژوهش‏ ها از دانشمندان روانشناس، جامعه شناس، اقتصاددان، سیاسیون و به ویژه علمای برجسته حوزه علمیه استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه قم درباره بند دیگر وظایف محول شده به این ستاد ابراز داشت: برای زمینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید از ابزارهای تأثیر گذار مانند صدا و سیما، هنر و به خصوص فیلم سازی استفاده بهینه کرد و تا وقتی که صدا و سیما به این امر داخل نشود این وظایف نیز ابتر خواهد ماند.

وی خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف به بزرگترین کار فرهنگی کشور شده است که برای موفقیت در این امر باید از حوزه علمیه و دانشگاه‏ ها نیز کمک بطلبد.

این کارشناس مسائل مذهبی خطاب به مسئولان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید در ابتدا از سوی مسئولان و مدیران ارشد نظام آغاز شود و اگر این اتفاق بیافتد بدون تردید مردم نیز مسئولان را همراهی خواهند کرد.

وی با توجه به حساسیت این موضوع تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر هم به لحاظ مفهوم و  مصداق و هم به لحاظ مخاطب بسیار وسیع است بنابراین باید برای موفقیت در این امر از شورایی متشکل از متخصصان برجسته استفاده شود.

حجت‏ الاسلام والمسلمین غرویان در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر ذاتا یک واجب ضروری است و علمای حوزه تئوری پردازان فقهی و علمی اصلی در این امر هستند و هر قانونی که در این موضوع وضع می‏ شود باید قبل از اجرا به تأیید علمای دین برسد.