مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

سخنان رهبری درباره امر به معروف و نهی از منکر طرح راهبردی فرهنگی است

سخنان رهبری درباره امر به معروف و نهی از منکر طرح راهبردی فرهنگی است

جواد شمقدری، رئیس پیشین سازمان سینمایی گفت: سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی یک مانیفست کلی و طرح و برنامه راهبردی دراز مدت برای امور مختلف کشور محسوب می‌شود و جا دارد برای هر فصل آن، گروه‌های مختلفی از نخبگان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی کارهای جدی انجام دهند.

به گزارش پارس وی در گفت وگو با سینماپرس افزود: ما سال‌هاست به این نتیجه رسیده‌ایم که سینمای استراتژیک که در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام  گام برمی‌دارد نیازی ضروری برای سینمای کشور و ابزاری برای تقویت پایه‌های نظام در بخش‌های مختلف است و لذا سینمای ایران در حوزه استراتژیک وظیفه سنگینی دارد تا در جهت تبیین و بازنمایی هویت فرهنگی و مکتبی نظام اسلامی بحث کند و در جهت تقویت ساختارها و زیرساخت‌ها کار کند.
کارگردان «طوفان شن» توضیح داد: با توجه به فرمایشات رهبری هر فیلمی فارغ از مضمون و اینکه در چه بستری قصه‌اش را تعریف می‌کند اگر در جهت تقویت نظام اسلامی کار کند امر به معروف محسوب می‌شود و در مقابل اگر به روشهای مختلف نسبت به ماهیت نظام اسلامی تردید ایجاد کرده و یا به نوعی به نظام ضربه بزند مصداق بارز منکر می‌شود.
وی ادامه داد: متأسفانه ما در ادوار مختلف شاهد بوده‌ایم فیلم‌هایی خواسته یا ناخواسته به سمتی رفته‌اند که نگاه مخاطب را نسبت به ارزش‌های وجودی نظام اسلامی دچار تردید کرده و تصویری مغشوش و نامناسب از شرایط نظام اسلامی نشان داده‌اند که از آن به عنوان سیاه نمایی یاد شده و جشنواره‌های جهانی نیز به آنها توجه ویژه‌ای نشان داده‌اند.
شمقدری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با تعریف رهبری از امر به معروف و نهی از منکر سینمای ایران وظیفه سنگینی را بر دوش دارد و باید چارچوبی تبیین شود تا جهت گیری‌های محتوایی فیلم‌ها بازنمایی شود.