مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

اجرای وقف‌ هایی با نیت امر به معروف در خراسان جنوبی

اجرای وقف‌ هایی با نیت امر به معروف در خراسان جنوبی

گروه اجتماعی: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی گفت: اجرای وقفیات با نیت امر به معروف و نهی از منکر در سال‌جاری به عنوان یکی از برنامه‌های این معاونت با همکاری اداره‌کل اوقاف استان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، سید محمد محمودی، معاون امور ادارات و سازمان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی شب گذشته، ۲۷ فروردین در نخستین نشست شورای معاونان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) از بومی‌سازی برنامه‌های معاونت ادارات ستاد احیای استان در سال‌ جاری خبر داد و گفت: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان‌ها در سال گذشته ابلاغ شد و امسال ضمن کیفی‌سازی برنامه‌های شوراها، بازدید دوره‌ای از دستگاه‌ها و سازمان‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای وقفیات با نیت امر به معروف و نهی از منکر در سال‌جاری به عنوان یکی از برنامه‌های این معاونت با همکاری اداره‌کل اوقاف استان پیگیری خواهد شد.

معاون امور ادارات و سازمان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و سازمان در سال‌جاری خبر داد و افزود: امسال با همکاری دیگر معاونت‌های ستاد احیای استان دوره آموزش ضمن خدمت کارکنان نیز برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

محمودی یادآور شد: در سال‌جاری آموزش یاوران امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان پیگیری و اجرایی خواهد شد.

محمد مطهری‌فر، معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی نیز به ارائه گزارشی از برنامه‌های حوزه فرهنگی ستاد پرداخت و گفت: در سال گذشته فعالیت‌های خوبی را در حوزه صدا و سیما در راستای برنامه‌های ستاد احیای استان شاهد بودیم.

غلامرضا نصرتی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی نیز با تأکید بر برگزاری برنامه‌های تخصصی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: در سال گذشته جلساتی در سطح شهرستان‌ها به‌منظور تبیین برنامه‌های ستاد برگزار شد که شاهد رشد فعالیت در این بخش هستیم.

معاون قضایی و حقوقی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در ادامه از پیگیری راه‌اندازی شورای‌های امر به معروف و نهی از منکر در یگان‌های نظامی و انتظامی در استان خبر داد و بیان کرد: در سال‌جاری براساس تدابیر صورت گرفته برنامه‌های حوزه قضایی این معاونت تخصصی‌تر خواهد شد.

نصرتی در ادامه افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مسئولان و کارکنان دفاتر امور قضایی در خصوص حمایت قضایی از آمران به معروف، تشکیل کمیسیون مبارزه با ناهنجاری‌ها و مفاسد اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: در سال جاری برگزاری دوره آموزشی سمن‌ها و ساماندهی دو هزار نفر در قالب طرح تذکرلسانی در دستور کار قرار دارد.

وی از اجرای طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و افزود: امسال دوره‌های آموزشی در حوزه برنامه‌های ستاد احیای استان سطح اصناف، بازاریان، سمن‌ها و هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر برگزاری‌ دوره‌های ضمن خدمت کارکنان در حوزه ادارات و سازمان‌ها با موضوع امر به معروف و نهی از منکر عمومیت پیدا کند، در سطح جامعه تأثیرگذار است.

معاون امور تشکل‌ها و سمن‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی از اجرای طرح خیران و واقفان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و افزود: امسال برگزاری دوره آموزشی سمن‌ها و ساماندهی دو هزار نفر در قالب طرح تذکرلسانی در دستور کار قرار دارد که در این راستا جلساتی را در هفته جاری با مدیریت حوزه‌های علمیه و اصناف استان داشته‌ایم.

محمود مقامی، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی نیز در این نشست از راه‌اندازی سایت اطلاع رسانی جامع ستاد احیای استان خبر داد و یادآور شد: با مساعدت شورای معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، جشنواره رسانه، مطبوعات و خبرگزاری‌های با محوریت اولویت‌های محوری ستاد احیا در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.