مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

کرسی آزاداندیشی امر به معروف در دانشگاه‌ ها برگزار شود

کرسی آزاداندیشی امر به معروف در دانشگاه‌ ها برگزار شود
بیرجند- فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی خواستار برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها و سازماندهی کمی و کیفی یاوران امر به معروف و نهی از منکر در استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یعقوبعلی نظری صبح پنج شنبه در نخستین نشست شورای معاونین ستاد احیای استان اظهار کرد: بنا بر تجربیاتی که در سال‌های گذشته داشته‌ایم برنامه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را در سال جاری به صورت تخصصی و با کارکردهای تأثیرگذار و اولویت‌دار استان ترسیم و اجرایی می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نسبت به فعالیت‌های ستاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید در سال‌جاری این حوزه در سطح استان تلاش مضاعفی انجام شود، بیان کرد:امسال فعالیت‌های معاونت‌ها باید ابتدا بر اساس فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان باشد، و در مرحله بعد به‌صورت تخصصی برنامه‌ریزی و نقش فعالیت شهرستان‌ها در آن مشخص و تبیین شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بر اهمیت فعالیت های حوزه فرهنگی در سال جاری تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه به عنوان دو حوزه مهم باید در دستور کار معاونت فرهنگی قرار گیرند.

نظری اضافه کرد: با توجه به دغدغه‌هایی که در بخش فرهنگ وجود دارد، باید براساس دو مأموریت مهم برنامه‌های امسال معاونت مربوطه تهیه، تنظیم و اجرایی شود.

شوراهای امر به معروف و نهی از منکر کیفی سازی شوند

وی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، کیفی سازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، راه‌اندازی گروه‌های طرح تذکرلسانی، تبلیغات محیطی، برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی و سازماندهی کمی و کیفی یاوران امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهمترین مأموریت‌های معاونت فرهنگی ستاد احیای استان در سال جاری برشمرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، معاونت ادارات، سازمان‌ها، را از دیگر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی این ستاد عنوان کرد و افزود: مقابله با منکرهای هر دستگاه به صورت تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت برای کارکنان، کیفی سازی و تکمیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، سالم‌سازی فضای فرهنگی و اخلاقی ادارات و سازمان‌ها، ادامه توسعه طرح تذکرلسانی با تشکیل و تقویت گروه‌ها، معرفی دستگاه‌ها و کارکنان برتر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اولویت‌های سال‌جاری این معاونت است.

نظری با بیان اینکه با توجه به اهمیت حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی، فعالیت‌های اجرایی مربوطه معاونت‌ها و مدیریت‌های ستاد در بخش اطلاع رسانی در حوزه روابط عمومی تجمیع می‌شود، بیان داشت: کارگروه‌های حوزه رسانه و مطبوعات باید تخصصی‌ و گسترده فعالیت کنند.

وی کارکرد رسانه‌ای حوزه امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی را بسیار مهم دانست و گفت: از مهمترین مأموریت‌های بخش روابط عمومی پشتیبانی تبلیغی و آگاهی رسانی نسبت به فعالیت‌های ستاد استانی و نیز شهرستان‌ها است.

برنامه‌های معاونت‌ها و شهرستان‌های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیازمند پشتیبانی مناسب است

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تأیکد بر اینکه برنامه‌های معاونت‌ها و شهرستان‌های ستاد احیای نیازمند پشتیبانی مناسبی است، عنوان داشت: معاونت پشتیبانی، اداری و مالی ستاد احیای امر ب معروف و نهی از منکر استان در سال‌جاری اعتبار لازم شهرستان‌ها را مشخص و براساس تدابیر لازم واگذار کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی نیز این نشست بر برگزاری برنامه‌های تخصصی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: در سال گذشته جلساتی در سطح شهرستان‌ها به منظور تبیین برنامه‌های ستاد برگزار شد و شاهد رشد فعالیت در این بخش بودیم.

غلامرضا نصرتی از پیگیری راه‌اندازی شورای‌های امر به معروف و نهی از منکر در یگان‌های نظامی و انتظامی در استان خبر داد و گفت: براساس تدابیر صورت گرفته برنامه‌های حوزه قضایی این معاونت در سال‌جاری تخصصی‌تر خواهد شد.

وی، برگزاری دوره‌های آموزشی مسئولین و کارکنان دفاتر امور قضایی در خصوص حمایت قضایی از آمران به معروف، تشکیل کمیسیون مبارزه با ناهنجاری‌ها و مفاسد اجتماعی را از برنامه های دیگر این معاونت در سال جاری برشمرد.