مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

یادواره شهدای امر به معروف

یادواره شهدای امر به معروف
مراسم بزرگداشت شهیدان والامقام امر به معروف و نهی از منکر در روز دوم اردیبهشت‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری برگزار خواهد شد.

عقیق:با توجه به تبیین شعار سال ۱۳۹۴ توسط رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی علیه السلام و تاکید ویژه ایشان در ابتدای این سخنرانی مهم، و تشریح هندسه نظام اسلامی شاید به بیانی بتوان امسال را سال امر به معروف و نهی از منکر دانست.

ایشان در تشریح شعار «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی»، شکل و قالب این همزبانی و همدلی را امر به معروف و نهی از منکر دوسویه دانستند و ابعاد دقیق آن را روشن ساختند.

این در حالی است که ایشان پیش از این، امر به معروف و نهی از منکر را واجبی فراموش شده عنوان کرده بودند و از آحاد مردم و مسئولان تلاش برای احیاء و اجرای صحیح این فریضه نظام ساز دعوت به عمل آورده بودند.

هرچند تا کنون تلاش درخوری برای این امر صورت نگرفته، اما انسان های بزرگی با نگاه آرمانی به آینده انقلاب اسلامی برای زنده کردن این فرهنگ بنیادی و حیاتی مجاهدت کرده اند و جان خود را در این راه فدا کرده‌اند.

شهیدان راه امر به معروف و نهی از منکر نیز مانند خود این فریضه الهی فراموش شده و مظلوم هستند. شهید والامقام آیت‌الله بهشتی، شهید مجاهد آیت‌الله سید مجتبی نواب صفوی ، شهید دکتر عبدالحسین دیالمه، سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی، شهید سرافراز هادی محبی، جانباز شهید مسعود مددخانی و آخرین شهید این عرصه یعنی طلبه شهید علی خلیلی.

همه این شهیدان و بسیاری دیگر از شهیدان گمنام این هدف متعالی، به دلیل روشن ساختن معروف ها و منکرهای مهم دین، و به دلیل ایستادگی در برابر آمران به منکر و ناهیان از معروف به درجه رفیع شهادت رسیده اند، اما با تاسف باید گفت نام و راهشان از یاد رفته و فراموش شده است.

جنبش حیا با همکاری مسجد بزرگ امام حسین علیه السلام برای بزرگداشت و تجلیل از مقام والای این شهیدان اقدام به برگزاری مراسمی با نام مدافعان حریم و با شعار امام حسین علیه السلام یعنی: «ارید ان آمر بالمعروف: می خواهم امر به معروف کنم» کرده اند.

مراسم بزرگداشت شهیدان والامقام امر به معروف و نهی از منکر در روز دوم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغروب و عشاء در مسجد بزرگ امام حسین علیه السلام واقع در میدان امام حسین تهران بزرگ با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و دعوت از خانواده‌های این شهیدان برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حضور در این مراسم برای عموم امت شهید پرور و علاقه مندان به فریضه امر به معروف و نهی از منکر آزاد است.