مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امربه معروف در اولین خطبه سال۹۴

امربه معروف در اولین خطبه سال94

امربه معروف در اولین خطبه سال ۹۴٫

امام جمعه موقت تهران گفت: پیامبر اکرم(ص) به مردم توصیه کرده اند که مشکل آنها گناهان آنان است و این گناه تنها ربا، تهمت و رشوه نیست بلکه ترک امر به معروف، ترک جهاد و ترک واجبات است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ،حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در نخستین خطبه نماز جمعه سال جدید با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و انجام واجبات و فرایض دینی و ترک معاصی افزود: ترک مسئولیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جزو گناهان است و گناه مانع عاقبت بخیری ما می شود و ما باید از گناهان خود حتی از کوچکترین گناهان هم از درگاه خداوند استغفار داشته باشیم.
وی ادامه داد: استغفار باعث می شود که خدا دست انسان را بگیرد تا دچار گناه نشود و اگر مرتکب گناه شدیم باید به خدا پناه ببریم و استغفار کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به نمازگزاران گفت: امسال را سال مراقبه و ترک گناه قرار دهیم، در خانه عصبانی نشویم، به همسایه، مشتری و خانواده دروغ نگوییم و غیبت نکنیم و سعی کنیم واسطه و دلیل خیر و محبت در خانه و جامعه باشیم.
وی افزود: در هر یک از روزهای سال باید یک محاسبه از کارهای خود داشته باشیم که ببینیم چه کارهایی را انجام داده ایم و چه کارهایی ما را به گناه نزدیک کرده است و تقوای اعتقادی، فکری و اخلاقی را نصب العین خود قرار دهیم.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: هر عملی که در این دنیا انجام می دهیم مانند بذری است که در آخرت آن را درو می کنیم و هر عملی چه خیر و چه شر نتیجه آن به خود ما برمی گردد.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: سال جدید مزین به نام حضرت زهرا(س) است و مردم جلوه هایی از ارادت به حضرت زهرا(س) را در سوگواری آن حضرت به نمایش گذاشتند.
وی تاکید کرد: جلوه های عملی و‌ آموزنده آن حضرت از جمله صبر را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و در انجام همه امور سعه صدر داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی یادآور شد: حضرت زهرا(س) در همه عرصه ها از جمله عرصه های فرهنگی و سیاسی هم پرچمدار بودند و ما باید در همه عرصه ها از آن حضرت درس و الگو بگیریم.
صداو تصویر دارد.