مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

احیای واجب فراموش شده در دانشگاه آزاد سمنان

احیای واجب فراموش شده در دانشگاه آزاد سمنان
جلسه

کارگاه آموزشی با عنوان احیای واجب فراموش شده و با موضوعیت حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزشی یک روزه با عنوان احیای واجب فراموش شده با ابعاد مختلف امر به معروف و جایگاه آن در ترویج و تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه آشنا شدند.

پژوهشگر و کار‌شناس مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده در این کارگاه گفت: امروز دشمنان اسلام و کشور از طریق نشر فرهنگ ابتذال و بی‌بندوباری به ویژه در بین جوانان و قشر تحصیل‌کرده سعی در نفوذ در بین خانواده‌ها و جامعه اسلامی دارند.

علی تقوی افزود: باید توجه داشت استفاده از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و سریال‌های بلند و دنباله دار اجتماعی با هدف از بین بردن قبح فساد در خانواده و رواج فرهنگ ابتذال با استفاده از شرایط عاطفی خانواده‌ها در کنار شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر، وایبر هدفی جز تغییر دیدگاه و ذائقه فرهنگی خانواده‌ها را ندارند و در این میان سکوت و بی‌تفاوتی جوامعی نظیر دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی مذهبی در تحقق این اهداف، می‌تواند نقش تاثیر گذاری داشته باشد.

مدیر و بنیانگذار مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر و جمعیت مردمی احیاگران واجب فراموش شده گفت: سنت پسندیده و تاکید شده امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیا شود و باید برای ترویج آن اهتمام کامل ورزید و با استفاده از تمامی امکانات فکری و عقیدتی، استادان و منابع غنی ممکن به دنبال ترویج فرهنگ صحیح امر به معروف و نهی منکر در جامعه به ویژه مراکز علمی و دانشگاه‌ها بود.

کارگاه استانی احیای واجب فراموش شده به همت و تلاش پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی و روابط عمومی دانشگاه در سالن آمفی تا‌تر فرهیختگان دانشکده عمران این واحد دانشگاهی برگزار شد.