مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نهی ازمنکر توسط نصاب ماهواره

نهی ازمنکر توسط نصاب ماهواره

به نقل از روابط عمومی شبکه افق، امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحل و مراتب مختلفی است، از تذکر لسانی تا برخوردهای دیگر که البته هر یک بر عهده افراد و گروه های خاصی است و در مرتبه نخست، یعنی آنچه بر عهده عموم جامعه گذاشته شده، تذکر لسانی یا رفتاری که نشان دهنده امر به معروف و نهی از منکر باشد کفایت می کند.

 

در این بین روحانیون که مبلغ دین خدا هستند و وظیفه شان، تبلیغ در راستای ترویج واجبات و نهی از محرمات است، تکلیفی به مراتب سنگین تر در این زمینه دارند و باید به روش های مختلف و روزآمد، مردم را از کارهایی که در شرع مقدس نهی شده باز دارند و به سمت اموری که خداوند نسبت به آنها امر فرموده هدایت کنند.

 

فیلم تلویزیونی «رو به قبله» با این تم و موضوع از شبکه افق پخش شد؛ داستان از این قرار بود که فردی برای نصب آنتن ماهواره، به خانۀ مرد میانسالی می رود. او حرفهایی ضد و نقیض درباره ماهواره می زند و مرد میانسال را درباره نصب ماهواره به شک می اندازد.

 

در انتها مشخص می شود که او روحانی ای است که برای اقامۀ امر به معروف و نهی از منکر، در کسوت نصاب در آمده است.

 

وحید آقاپور و علی استادی از جمله بازیگرانی بودند که در این فیلم به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری به ایفای نقش پرداختند؛ تهیه کننده این فیلم محمدرضا شفاه بود.

 

 

مشرق