مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

خانه تکانی ستاد امربه معروف و نهی از منکر

خانه تکانی ستاد امربه معروف و نهی از منکر

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: بعد از تصویب نهایی قانون امر به معروف و نهی از منکر، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با ترکیب اعضای جدید در حوزه های اجرایی، اجتماعی و فرهنگی کار خود را در سال جدید آغاز می کند.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، در آخرین نشست شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر ناصحین مساجد درخصوص دستورالعمل اجرایی شورای امر به معروف و نهی از منکر ناصحین مساجد تبادل نظر و مصوبات جلسات قبل پی گیری و همچنین برنامه ها و فعالیت های هر برنامه در سال ۹۴ تشریح شد.
در این نشست، سید مهدی امینی، معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: نیروی مقاومت بسیج، نیروی انتظامی و امور مساجد، برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بازوان این ستاد هستند.
وی در ادامه با بیان این که حسب یکی از مفاد قانون، دستورالعمل های اجرایی قانون امر به معروف و نهی ازمنکر در مدت سه ماه در این ستاد تصویب می شود افزود: هر مجموعه ای که فعالیت هایی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر انجام خواهد دهد، با هماهنگی و همکاری این ستاد صورت می پذیرد.
معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر؛ مدیریت امور اصناف که در قالب۱۴۰اتحادیه فعالیت دارد، مدیریت اماکن، که مجموعه مجتمع های تجاری، مسکونی و درمانی را شامل می شود؛ مدیریت احزاب؛ مدیریت سمن ها (سازمان های مردم نهاد)؛ امور مساجد و هیئات مذهبی را شش حوزه ای که در معاونت تشکل های مردمی فعالیت دارند برشمرد.
وی اضافه کرد: این حوزه ها درخصوص توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، از طریق شورای امر به معروف و نهی از منکر مربوط و در قالب هسته های مردمی دو نفره تذکر لسانی خواهند داد.
امینی با اشاره به راه اندازی هسته های مردمی تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر در قالب گروه های ده نفره، خاطر نشان کرد: با تقسیم کار در این هسته ها فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را ترویج می دهیم، به نحوی که مشارکت و حضور مردمی، به توسعه فرهنگ و ترویج دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه منجر شود.
وی تصریح کرد: برای تحقق این کار در سال جدید، ۳۸فعالیت، در حوزه های متنوع جمع بندی شده است تا این فعالیت ها در شش حوزه مورد اشاره به انسجام و تداوم هسته های سازماندهی و تذکر لسانی منجر شود، بنابراین لازم است تا اگر در حوزه های شش گانه، شورای امر به معروف و نهی از منکر تاکنون تشکیل نشده است، راه اندازی شود و از هسته های مردمی حمایت های معنوی و پشتیبانی صورت پذیرد.