مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

احیاگران واجب فراموش شده در درچه

احیاگران واجب فراموش شده در درچه

اولین همایش احیاگران واجب فراموش شده درچه

DSC03557

علی تقوی : اگر جامعه به سکوت خود در موضوع امر به معروف و نهی از منکر ادامه دهد باعث ضربه جبران ناپذیری به انقلاب اسلامی خواهد شد. وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ دلسوزی و محبت، نجات و مسئولیت پذیری است و از فرائض دینی است که قضا ندارد.

به گزارش صاجب نیوز به نقل از درچه نیوز ، اولین همایش احیاگران واجب فراموش شده(امر به معروف  و نهی از منکر) همزمان با دهه مبارک فجر درشهر درچه برگزار شد. در این مراسم که به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه (س) درچه و با حضور بیش از ۵۰۰ نفری در سالن اجتماعات اردوگاه شهدا این شهر برگزار شد.

علی تقوی پژوهشگر و از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناس برنامه های صداوسیما ضمن تبیین جایگاه والای امر به معروف و نهی ازمنکر، به ویژگیهای شاخص این واجب عظیم و ظرافتهای اجرای آن اشاره کرده و آن را امری همگانی و مستلزم عزم ملی برشمرد.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر  فرهنگ دلسوزی و محبت، نجات و مسئولیت پذیری است و از فرائض دینی است که قضا ندارد.

بنیان گذار جمعیت مردمی احیاگران واجب فراموش شده ادامه داد: اگر جامعه به سکوت خود در موضوع امر به معروف و نهی از منکر ادامه دهد باعث ضربه جبران ناپذیری به انقلاب اسلامی خواهد شد.وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مرحله گفتن و یک مرحله عمل دارد.

مرحله عمل یعنی اقدام با دست و با زور. این مرحله امروز به عهده حکومت است و باید با اجازه حکومت صورت بگیرد و لاغیر. اما گفتن با زبان بر همه واجب است و همه باید آن را بدون ملاحظه رعایت کنند.

مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر در پایان به بیان شیوه ها و شرایط  اجرای این فریضه را تبیین پرداخت و گفت: احتمال اثر ،علم به معروف و منکر،اصرار گناه کار بر ادامه گناه و عدم مفسده از شرایط امر به معروف و نهی از منکر است