مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نشست خبری باحضور استاد مظلومان

نشست خبری باحضور استاد مظلومان
شناسهٔ خبر: ۲۱۲۷۱۵۵
مشهد – خبرگزاری مهر: موسسه رهپویان معروف با تاکید بر لزوم واکاوی علل ترک امر به معروف در جامعه اسلامی افزود: این موسسه پیگیر بستر سازی برای ایجاد حساسیت بیشتر و حضور فعال حوزه، دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی تبلیغی کشور در عرصه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی مظلومیان موسسه رهپویان معروف ظهر یک شنبه در نشست خبری با رسانه های خراسان رضوی گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده ای است که احیاء دوباره آن وظیفه همه اقشار جامعه است.

وی با تاکید بر نقش مهم مردم در این واجب فراموش شده افزود: خود مردم باید نهی کرده و مباشر کار باشند همه مردم از خانواده شهدا و ایثارگران گرفته تا همه دلسوزان انقلاب باید در صحنه امر به معروف و نهی از منکر حاضر باشند.

وی با بیان اینکه فراگیری احکام امر به معروف ضروری است افزود: دو نوع شناخت برای امر به معروف لازم است یکی شناخت شرایط و دیگری شناخت احکام، چرا که فرد آمر به معروف و ناهی از منکر باید بداند در مقابل کدام منکر بایستد.

حجت الاسلام مظلومیان با اشاره به برنامه های پنج ساله رهپویان معروف اظهار کرد: معرفی امر به معروف و نهی از منکر در سطح ملی به عنوان« بزرگترین واجب فراموش شده»، ارتباط با مراکز علمی فرهنگی تصمیم ساز و تصمیم گیر در سطح ملی و منطقه ای، ایجاد موسسه آموزشی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در راستای گروه های مرجع و همچنین ایجاد شبکه جامع مجازی امر به معروف و نهی از منکر جزء اصول برنامه های موسسه است.

وی تصویب سند جامع ملی امر به معروف و نهی از منکر را جزء اصول برنامه های موسسه برشمرد و افزود: تشکیل کارگروه فقهی و پیگیری کتاب جامع احکام امر به معروف، تدوین طرح پیشنهادی سیاست های کلان آستان قدس رضوی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر از کارهای انجاتم شده این موسسه است.

وی همچنین با اشاره به بخشی از عملکرد مجموعه رهپویان معروف در سال گذشته ابراز کرد: تدوین کتاب” گلوا‍ژه خاطرات آمرین به معروف و ناهیان از منکر موفق” جزئی از کارهای انجام شده این مجموعه است.

حجت الاسلام مظلومیان بیان کرد: راه اندازی سایت رهپویان و تبدیل شدن آن به دومین سایت فعال کشور در عرصه امر به معروف و نهی از منکر نیز جزئی از افتخارات مجموعه رهپویان معروف است.

وی همچنین با اشاره به اجرای شش نشست تخصصی با موضوع واجب فراموش شده اشاره کرد و افزود: هفتمین نشست تخصصی واجب فراموش شده نیز با حمایت موسسه مالی اعتباری میزان خراسان و با سخنرانی آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) برگزار می شود.

مدیر موسسه رهپویان معروف گفت: ما در نشست های تخصصی این مجموعه اهدافی همچون آشنا سازی آحاد جامعه، واکاوی علل ترک امر به معروف در جامعه اسلامی، آسیب شناسی حرکت امر به معروف و نهی از منکر طی سه دهه گذشته و بستر سازی برای ایجاد حساسیت بیشتر و حضور فعال حوزه دانشگاه ها و نهاد های فرهنگی تبلیغی کشور در عرصه امر به معروف و نهی از منکر جزئی از اهداف این مجموعه محسوب می شود.