مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

جزئیات رفع ایرادات طرح آمران به معروف

جزئیات رفع ایرادات طرح آمران به معروف
نمایندگان مجلس ضمن اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مقرر کردند اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد مانع کنند.

تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان، بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت به منظور تامین نظر شورای نگهبان، ماده ۸ این طرح را اصلاح کردند که بر این اساس مقرر شد که مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت و ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و در چارچوب شرع  و قوانین می‌توانند نسبت به مقامات، مسئولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و قوای ۳ گانه اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است امر به معروف و نهی از منکر کنند.

بهارستان نشینان همچنین با اصلاح ماده ۹ این طرح مصوب کردند، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد مانع کنند، ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است علاوه بر مجازات مقرر موجب محکومیت و حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه ۷ می‌گردد. در مورد اشخاص حقوقی افرادی که با سوء استفاده از قدرت یا اختیارات قانونی و اداری از طریق تحقیر، اخطار، توبیخ، کسر حقوق یا مزایا، انفصال موقت یا دائم، تغییر محل خدمت، تنزل مقام، لغو مجوز فعالیت، محرومیت از سایر حقوق و امتیازات، مانع اقامه امر به معروف و نهی از منکر شود علاوه بر محکومیت اداری به موجب قانونی رسیدگی به تخلفات اداری، حسب مورد به مجازات بند “پ” ماده ۲۰ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.

نمایندگان مجلس در تبصره این ماده نیز مقرر کردند وجوه حاصل از اجرای این ماده پس از واریز به خزانه کل کشور با پیش‌بینی در بودجه سالانه صددرصد در اختیار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد.