مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف در ورزش

امر به معروف در ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تأکید کرد:

ضرورت نهادینه‌‌‌شدن مقوله امر به‌ معروف در میادین ورزشی

%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%86%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%e2%80%8c%e2%80%8c%d8%b4%d8%af%d9%86-%d9%85%d9%82%d9%88%d9%84%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d9%87%e2%80%8c-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%af%d8%b1-%d9%85%db%8c%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%86-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c

گروه اجتماعی: ملکی ضمن تأکید بر لزوم امر به‌ معروف و نهی از منکر در ورزش، گفت: خوشبختانه این فریضه مهم در ورزش ما از اهمیت قابل توجهی برخوردارست و مسئولان ذیربط از تمامی توان خویش در راستای احیای این امر الهی در امر ورزش استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سعید ملکی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی عصر روز گذشته، چهارم بهمن‌ماه در پنجمین نشست ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، گفت: امر به‌ معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دینی بود و تمامی آحاد جامعه موظفند به این فریضه الهی توجه کنند.

وی ضمن تأکید بر لزوم امر به‌معروف و نهی از منکر در ورزش، اضافه کرد: خوشبختانه این فریضه مهم در ورزش ما از اهمیت قابل‌توجهی برخوردارست و مسئولان ذیربط از تمامی توان خویش در راستای احیای این امر الهی در امر ورزش استفاده می‌کنند.

ملکی در ادامه با اشاره به نهادینه‌شدن اخلاق اسلامی در ورزش، اظهار کرد: مربیان حاضر در این مجموعه باید ورزشکاران جوان و نوجوان را به اخلاق اسلامی و رعایت کردن موازین دینی تشویق کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: مربیان باید فضاهای اخلاقی، تربیتی و دینی را در محیط ورزشی آماده کرده و نوجوانان در محیطی سالم و اخلاقی با شئونات اسلامی و مقدسات دینی آشنا کنند.

وی علاقه‌مندی نوجوانان و جوانان به محیط ورزشی را عاملی برای احیا و توسعه امر به‌معروف و نهی از منکر خواند و عنوان کرد: بدون شک اگر محیط های ورزشی از فضاهایی آکنده از آرامش برخوردار باشند و مربیان به اخلاق اسلامی مزین باشند می‌تواند در رشد و بالندگی روحی و معنوی ورزشکاران تأثیرگذار باشد.

ملکی در بخش دیگری از سخنان خود جوانان را به اقامه نماز اول وقت توصیه کرد و افزود: مزین بودن ورزشکاران به مکارم اخلاقی و رعایت موازرین اسلامی آنان را به‌عنوان الگویی بلامنازع در میادین ورزشی معرفی می کند.

وی با بیان این مطلب که پیشه کردن اخلاق اسلامی جوانان را در مسیر درست تربیتی هدایت می‌کند، اضافه کرد: جوانان با حرکت در این مسیر احترام به حریف را نیز آموخته و به خود اجازه نمی‌دهد به حریف ورزشی خود بی‌احترامی کند؛ چراکه احترام به فرد مقابل همواره در دین مبین اسلام مورد توجه بوده است.

ملکی در ادامه به ارائه سبک ورزشی درست توسط مربیان با اخلاق تأکید کرد و گفت: دشمن از تمامی فرصت‌ها برای رسیدن به مقاصد شوم خویش استفاده می‌کند؛ ازاین رو جوانان ورزشکار باید به‌هوش باشند و اجازه ندهند که دشمن به اعتقادات و ایمان آنان رسوخ کنند.

وی ضمن تقدیر از فعالان عرصه امر به‌معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: بسیج و سپاه با گام نهادن در این مسیر ورزشکاران را مورد حمایت قرار داده و با برگزاری دوره‌های آموزشی و طرح‌های پیشنهادی معتبر و قابل اجرا به نهادینه شدن این فریضه الهی در این اداره کمک کردند.

ملکی در بخش دیگر از سخنان خویش نوع پوشش اسلامی و درست در محیط ورزشی را عاملی برای بسط و گسترش امر به معروف و نهادینه شدن موازین دینی برشمرد و از مربیان توجه بیشتر به نوع پوشش ورزشکاران که افکار غربی را توسعه می‌دهند را خواستار شد.

وی در ادامه از بانوان محجبه که با نوع پوشش صحیح در میادین ورزشی اخلاق و منش اسلامی را بسط می‌هند تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه وجود حجاب هیچگونه محدودیتی برای بانوان ورزشکار ما به‌وجود نیاورده است و این مهم در مسابقات ورزشی اینچئون کره جنوبی کاملاً مشخص بود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان در پایان ضمن تأکید به برقراری امنیت در باشگاه‌های ورزشی، اظهار کرد: خانواده‌ها به امید نظم و امنیت فرزندان خویش را به این اماکن می‌سپارند؛ بنابراین با نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر از بروز بسیاری از خطرات انحرافی که نوجوانان این مرزوبوم را تهدید می‌کند در امان خواهند بود