مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

حمایت از طرحهای خلاقانه امر به معروف

حمایت از طرحهای خلاقانه امر به معروف

قائم مقام ستاد احیای امربه معروف خبرداد؛
حمایت از طرح‌های خلاقانه و جذاب در زمینه امر به معروف خبرگزاری رسا ـ قائم مقام ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی گفت: این ستاد از تمامی طرح‌های ابتکاری، خلاقانه، جذاب و مطابق با ارزش‌های دینی که مروج این فریضه مهم الهی باشد، استقبال و حمایت می کند.

یوسف ریاضی، قائم مقام ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: در قانون اساسی اصل هشتم به امر به معروف و نهی از منکر مردم به مردم، مردم به دولت و دولت به مردم مورد اشاره قرار گرفته است، با این اوصاف تذکر لسانی و انجام این فریضه بر عهده همگان است.

 
وی با بیان این‌که این فریضه بیش از آن‌که یک قانون باشد، یک امر الهی و واجب است، افزود: تمام مسوؤولان دستگاه های اجرایی موظف به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند و اگر در اداره ای مدیری از سوی کارمندش مورد این فریضه قرار گرفت، لازم است به جای توبیخ، از کارمندش تجلیل کند.

 
ریاضی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای دیگر احکام الهی است، گفت: اگر در جامعه در برخی بخش‌ها به اهداف مورد نظر نظام جمهوری اسلامی نرسیده ایم و اگر هنوز فاصله طبقاتی در جامعه وجود دارد و شاهد مفاسد اقتصادی هستیم، همه در سایه عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

 
وی با اشاره به این‌که دفاتر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی شهرهای استان فعال شده است، افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به لحاظ اینکه مردم در خصوص جامعه احساس تکلیف کنند، فعالیت گسترده ای را آغاز کرده است و از تمامی طرح‌های ابتکاری، خلاقانه، جذاب و مطابق با ارزش‌های دینی که مروج این فریضه مهم الهی باشد، استقبال و حمایت می کند.

 
ریاضی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در سایه عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر ملت ایران دانست و افزود: بیشترین نیاز جامعه برای اصلاح امور و رفع معضلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، عمل به امر به معروف و نهی از منکر است، به عبارت دیگر امت اسلامی در مقابل جامعه و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسؤول است.

 
وی با بیان این‌که فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات فراموش شده است، افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به هیچ عنوان در حوزه برخورد و دستگیری ها فعالیت نداشته و این ستاد در حوزه تبلیغ و احیای این فریضه الهی فعالیت می کند.

 
ریاضی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در کنار تذکر لسانی به تذکر کتبی می پردازد، گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برای هفت قشر دانش آموزان، دانشجویان، بازاریان، اصناف، هیئت های مذهبی و رانندگان در کنار تذکر لسانی تذکر کتبی در قالب ۱۶ نوع کارت توزیع می کرد.

 
قائم مقام ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که ستاد استان رتبه سوم کشوری را در سال ۹۲ کسب کرده است، افزود: اعتقاد داریم ترویج این فریضه مهم الهی بایستی با رعایت شرایط و اصول سفارشی اسلام تحقق یابد، در غیر این‌صورت نتیجه عکس خواهیم گرفت