مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

اولین دوره تخصصی شهید خلیلی برگزار شد

اولین دوره تخصصی شهید خلیلی برگزار شد

به گزارش خبرنگار قسم از مرکز امامت؛ این مرکز پیرامون فرامین رهبر معظم انقلاب  در خصوص امر به معروف و نهی از منکر که می فرمایند “من می خواهم این واجب فراموش شده اسلام را به یاد شما ملت ایران بیاورم، امر به معروف و نهی از منکر. همه ی آحاد مردم باید وظیفه امر کردن به کار خوب و نهی کردن از کار بد را برای خود قایل باشند. این تضمین کننده حیات طیبه در نظام اسلامی خواهد بود. عمل کنیم تا آثارش را ببینیم.امر به معروف، یک مرحله گفتن و یک مرحله عمل دارد. مرحله عمل یعنی اقدام با دست و با زور. این مرحله امروز به عهده حکومت است و باید با اجازه حکومت صورت بگیرد و لاغیر. اما گفتن با زبان بر همه واجب است و همه باید آن را بدون ملاحظه رعایت کنند.” موفق به برگزاری دوره تخصصی امر به معروف و نهی از منکر که با نام شهید علی خلیلی مزین شده بود، شد.

در نخستین دوره ی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر، مرکز امامت در روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه؛ پذیرای نواحی مقاومت بسیج امیرالمومنین(ع)، جماران و الغدیر به میزبانی ناحیه امیرالمومنین(ع) بود.

93294

مبحث امر به معروف و نهی از منکر، توسط استاد تقوی آغاز شد که وی در تشریح مطالب خود در ابتدا به مرور مباحث بیان شده در دوره عمومی شهید کریمی که در مرکز امامت برگزار شده بود، پرداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه  در ادامه، شیوه های  امر به معروف و نهی از منکر را تبیین نمود. فراگیران برای احیا این سخن گرانقدر رهبر معظم انقلاب که می فرمایند “شما بگویید، دیگران هم بگویند، گناه در جامعه خواهد خشکید” به ادامه بحث استاد تقوی در خصوص پاسخ به شبهات پر تکرار صفات امر و ناهی، ویژگی های لفظ امر و نهی، موانع امر و نهی و آسیب ها، برکات و عواقب ترک احکام و ظرافت های امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

در حسن ختام این دوره آموزشی امر به معروف و نهی ازمنکر، روش های راهبردی احیای این واجب فراموش شده دربسیج بیان شد.