مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نماینده ولی فقیه در کرمان و واجب فراموش شده

نماینده ولی فقیه در کرمان و واجب فراموش شده
نماینده ولی‌فقیه در کرمان:
امر به معروف و نهی از منکر راه حل مشکلات است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه درمان همه مشکلات و مسیر رسیدن به سعادت است.

خبرگزاری فارس: امر به معروف و نهی از منکر راه حل مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری پیش از ظهر امروز در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای فرهنگی عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند که باید با عزم ملی و مدیریتی جهادی تحقق یابد،افزود:منظور از مدیریت جهادی همان مدیریتی است که در دوران دفاع مقدس شاهد آن بودیم که امام راحل و مسئولان وقت، جنگ را با دستان خالی اداره کردند.

 

وی با نقل روایتی از پیامبر اکرم (ص) بیان داشت: حضرت می‌فرمایند مردم در خیر، برکت و سعادت خواهند بود به شرط آنکه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اگر این امر اسلامی و قرآنی به صورت عملی و لسانی در جامعه ما پیاده شود، جامعه اصلاح می‌گردد،بیان کرد: اگر این اصول در جامعه رعایت نشد و نسبت به آن بی‌تفاوت بودیم، نتیجه آن می‌شود که خدا همه برکات را از این جامعه می‌گیرد و هیچ‌کس مردم را یاری و کمک نمی‌کند.

وی با بیان اینکه همان طور که برای مسائل اقتصادی و معیشتی اهتمام داریم، باید فرهنگ را نیز مدنظر داشته باشیم،عنوان کرد:اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همه‌گیر شود، کسی جرات نمی‌کند به دنبال منکر برود و باید این دو فریضه الهی را به معنای جامع کلمه عملی کنیم.

جعفری با اشاره به مشکل حاشیه‌نشینی اضافه کرد: در گذشته بدون حساب و کتاب ساخت و سازهایی در اطراف شهر صورت گرفته و مسئولان کنونی برحسب وظیفه برای جلوگیری از غصب اراضی دولتی تلاش می‌کنند و باید اطلاع‌رسانی کامل به مردم در این زمینه صورت گیرد.