مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

سخنرانی مهندس تقوی در مرکز ملی لیزر ایران

سخنرانی مهندس تقوی در مرکز ملی لیزر ایران

صبح امروز یکشنبه ۲۳ آذر ۹۳ همایش بزرگ واجب فراموش شده در راستای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، با حضور استاد تقوی در سالن همایش های مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور نخبگان و شخصیت های برجسته علمی تحقیقاتی برگزار می شد، مهندس تقوی ضمن تبیین جایگاه والای امر به معروف و نهی ازمنکر، به ویژگیهای شاخص این واجب عظیم و ظرافتهای اجرای آن اشاره کرده و آن را امری همگانی و مستلزم عزم ملی برشمرد.

مدیر مرکز تخصصی آموزشهای امر به معروف و نهی از منکر درباره علل مهجوریت و راهکارهای احیای فریضتین و همچنین اولویتهای آن در دو دیدگاه جداگانه مردم و مسئولین ادامه سخن داد.

وی همچنین با تبیین برخی مسائل فقهی مد نظر مراجع عظام تقلید از جمله شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر، اضافه نمودن شرایط جدید توسط افراد غیرمجتهد را بدعت در دین بر شمرده و گفت: به عنوان یک پژوهشگر عرض میکنم که اگر کسی به جز مجتهدین بزرگوار، درباره امر به معروف و نهی از منکر، اظهار نظر قطعی خلاف نظر مجتهد کند؛ یا اگر کسی بخواهد شرطی مثل همجنس بودن، یا متاهل بودن، یا سن و سال بالا داشتن، یا عامل بودن آمر و ناهی را در زمره شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر اضافه کند، مرتکب حرام شده و بدعت در دین گذاشته است.

بنیانگذار جمعیت مردمی احیاگران واجب فراموش شده همچنین با اشاره به سخنان اخیر برخی شبکه های ماهواره ای در راستای تخریب امر به معورف و نهی از منکر، تلاش آنان را به فوت کردن به خورشید تشبیه و بیان کرد: این ها همواره بر راه باطل بوده اند و با تمسخر و شایعه که دو ابزار مهم جنگ نرم دشمن است، در صدد تخریب احیاگران امربه معروف هستند و این معلوم می کند که ما راه را درست آمده ایم.

این مراسم با قرعه کشی بین شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی واجب فراموش شده و اهدای جوایز به ایشان، پایان پذیرفت.