مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

سختی ها را تحمل کنید

سختی ها را تحمل کنید

حجت‌الاسلام فرحزاد:
مواجه شدن با سختی‌ها افراد را از امر به معروف و نهی از منکر باز ندارد خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که ما نباید در لحظات سختی از انجام وظیفه غافل ‌شویم، گفت: برخی تا در انجام امر به معروف و نهی از منکر به سختی دچار می‌شوند، وظیفه خود را ترک می‌کنند و ما باید این فریضه الهی را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد اخلاق حوزه علمیه،‌ شنبه شب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مجمع فرهنگی رضوان برگزار می‌شود، با اشاره به یکی از سخنان امام حسین(ع) گفت:  امام حسین(ع) در راه کربلا و در راه مکه پیام‌های بسیار مهمی به ما دادند و این نشان‌دهنده روحیه نصیحت‌گری و هدایت‌گری ایشان است.

وی افزود: امام حسن(ع) در هنگام شهادتشان و در لحظاتی که پاره‌های جگرشان در تشت افتاده بود به جناده یکی از اصحابشان که از ایشان درخواست پند و توصیه کرده بود، توصیه‌های با ارزشی کردند.، پیامبر(ص) و امام علی(ع) نیز همین طور بودند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) نیز در گودال قتلگاه به نصیحت کردن شمر پرداختند، این نشان‌دهنده آن است که معصومان(ع) حتی در لحظات سختی و مصیبت وظیفه خود را فراموش نمی‌کردند، اما متأسفانه ما این گونه نیستیم.

وی با بیان این‌که ما نباید در لحظات سختی از انجام وظیفه غافل ‌شویم، ادامه داد: برخی تا در انجام امر به معروف و نهی از منکر به سختی دچار می‌شوند، وظیفه خود را ترک می‌کنند و ما باید این فریضه الهی را انجام دهیم و به ویژه به خانواده توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام فرحزاد گفت: امام حسین(ع) نیز در لحظاتی که برای وداع با یاران و زنان و کودکان آمده بودند، حضرت سجاد(ع) را در آغوش گرفتند و گفتند «إیاک و الظلم من لایجد ناصر إلا الله»،‌ یعنی بپرهیز از ظلم به کسی که به غیر از خداوند یاوری ندارد.

وی ابراز کرد: امام حسین(ع) به امام سجاد(ع)  گفتند مواظب باش، ظالم نباشی و همچنین ظلم را ترویج نکنی، اول خودت ظالم نباشی به این دلیل که روز قیامت گرفتار این ظلمی که در دنیا انجام داده‌ای هستی و تو را در مواقف قیامت نگاه خواهند داشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به حدیثی با این مضمون که در قیامت ۵۰ موقف حساب‌رسی وجود دارد، اظهار کرد: نماز، والدین، ظلم و حق‌الناس از این دست مواقف هستند، انسان وقتی ظلم بکند نه عذرخواهی و نه مال و فدیه سودی دارد.

وی بیان کرد: انسان باید سعی کند که هر چه ظلم در دنیا انجام می‌دهد، تدارک ببیند و سعی در جبران کردن آن ظلمی که انجام شده است، برآید، انسان هر چه تعدی کند نتیجه آن ظلم و تعدی را می‌بیند.