مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

آموزش امر به معروف باید فراگیرشود

آموزش امر به معروف باید فراگیرشود

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، امر به دین‌مداری و رعایت حدود و ثغور دین است که موجب تعالی اخلاق در جامعه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین لاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، درباره فریضه امر به معرف و نهی از منکر، وجوب و شرایط آن در جامعه اظهار کرد: امر به معروف از واجبات دین اسلام است و خداوند متعال با بیان آن در سوره‌های مختلف و هم تراز قرار دادن آن با نماز و زکات به اهمیت بالای آن اشاره می‌کند و وجوب اجرای آن در جامعه اسلامی را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به این‌که «فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اصلاح هر جامعه‌ای است» افزود: فریضه امر به معروف از وظایف اصلی مسلمانان است و هر فرد مسلمان مکلف است که با عمل به واجبات دین اسلام و نهی دیگران از ارتکاب به اعمال حرام از طریق تذکر لسانی گامی اساسی در اصلاح جامعه اسلامی بردارد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان ادامه داد: این فریضه که همان امر به دین مداری و رعایت حدود دین است باعث تعالی اخلاق در جامعه و منجر به این می‌شود که هم آمرین و هم شنوندگان از ارتکاب هرگونه عمل ممنوع و حرامی کناره بگیرند و به تبع آن جامعه عاری از هرگونه معضل و مشکل شود.

 

لاکانی با بیان این‌که «هدف و رسالت اصلی حرکت امام حسین (ع) به سرزمین کربلا و وقوع واقعه عظیم عاشورا در راستای محقق کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است» گفت: یاران با وفای سرور شهیدان عالم با بصیرت دینی و شناخت، به ولی زمان خود لبیک گفتند و خون پاک خود را در جهت اصلاح امت اسلامی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی فدا کردند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان به اهمیت آموزش و نهادینه کردن شرایط امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه وظیفه همه نهادها، موسسات و … است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر و شرایط انجام آن را در جامعه آموزش دهند و آن را در جامعه نهادینه کنند تا با این امر شاهد شکوفایی اخلاق و جلوگیری از هرگونه آسیب در جامعه باشیم.