مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مسئولیت پذیری را زنده کنید

مسئولیت پذیری را زنده کنید

مدیر مراکز اقتصادی و زیربنایی ستاد احیای امر به معروف گفت: از بین بردن حالت‌های بی‌تفاوتی و تزریق حس مسئولیت‌پذیری در جامعه، دو اصل مهم در توجه به امر به معروف است زیرا اگر در جامعه‌ای انتقاد نباشد، آن جامعه مرده است.

خبرگزاری فارس: یوسفی: توجه دادن جامعه به مسئولیت‌پذیری رهاورد امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام ولی‌الله یوسفی پیش از ظهر امروز در همایش سراسری امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: در تمام مکاتب و ادیان الهی خداوند بهترین و پاک‌ترین انسان‌ها را به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزیده و آنان را حکم پیامبری داده است.

وی با بیان اینکه مصداق‌ها در سایه امر به معروف احیا می‌شود، تصریح کرد: در سایه توجه به امر به معروف، ارزش‎های دیگر چون نماز و حجاب و… نیز زنده می‎‌شود.

مدیر مراکز اقتصادی و زیربنایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: از بین بردن حالت‌های بی‌تفاوتی در جامعه و تزریق حس مسئولیت‌پذیری، دو اصل مهم در توجه به امر به معروف است چرا که اگر در جامعه‌ای انتقاد نباشد، جامعه مرده است.

وی بر ترویج و تبلیغ تذکر لسانی در جامعه تأکید کرد و گفت: در امر به معروف و تذکر لسانی افراد تنها به تذکر بسنده کنند و اگر نیاز به برخورد بود افراد حق دخالت ندارند و نهادهای مرتبط با نیروهای خاص خود باید وارد عمل شوند.

یوسفی به بایدها و نبایدهای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: تکریم، تذکر، تکرار، تشکر، تبلیغ و ترویج از بایدهایی است که باید در تذکر لسانی مورد توجه قرار گیرد.

وی نبایدهای امر به معروف را نیز منوط به رعایت نکاتی دانست و افزود: تجسس، ترس، توهین، تحقیر، تهدید و تعرض از نبایدهایی است که آمران به معروف باید توجه کنند و حریم افراد را مد نظر قرار دهند.

مدیر مراکز اقتصادی و زیربنایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در پایان اضافه کرد: امام حسین(ع) امر به معروف را برای اصلاح امت خود برگزید و در همین راه نیز به شهادت رسید که این مهم باید الگوی همه جامعه اسلامی شود.