مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف،رفتاری بر مدار اخلاق و شرع است

امر به معروف،رفتاری بر مدار اخلاق و شرع است

همدان – ایرنا – استاندار همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر رفتاری مناسب، قانونی و عمل به شیوه اسلامی در مدار اخلاق است.

به گزارش ایرنا ‘محمد ناصر نیکبخت’ روز یکشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر افزود: منکری تاثیر گذار تر از فساد اداری، افزایش سن ازدواج و بیکاری نیست و باید برای رفع آنها تلاش کرد.

وی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، رییس جمهوری بهبود فضای کسب و کار، تقویت اقتصاد و در راس آن احیای اخلاق را برنامه محوری فعالیت های خود قرار داده است.

وی با ذکر اینکه امر به معروف به معنای خیر خواهی است بیان کرد: ریشه خیرخواهی در محبت به دیگران است و نباید کاری کرد که محبیت تبدیل به عداوت و دشمنی شود.

وی تاکید کرد: بفرموده رهبری معظم انقلاب امر به معروف نوترین، کارسازترین و شیواترین تعامل اجتماعی است با این توصیف ذکر واژهایی همچون ‘به من چه و ربطی به من ندارد’ موضوعیت پیدا نمی کند.

استاندار همدان با ذکر اینکه نباید امر به معروف را در برابر برداشت جامعه کمرنگ و تیره کرد گفت: رفتار مناسب و شرعی بهترین شیوه برای اجرای فرایض امر به معروف و نهی از منکر است.

نیکبخت اظهار کرد: نیروی انتظامی که شهره به داشتن نیروی قهریه است با تعامل و کمک سپاه، جامعه روحانیت و مراکز علمی با دعوت از اساتید اقدام به تهیه طرح علمی در این ارتباط کرده که اجرای طرحی با این ظرافت به طور حتم آثار ماندگاری به همراه دارد.

وی افزود: امر به معروف در ادارت و سازمان های دولتی به معنای تکریم ارباب رجوع و توجه و اجرای دقیق مسوولیت ها است بر همین مبنا مدیران باید زیر مجموعه بخواهند که وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهند.

وی بیان کرد: رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع ، خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه های مردم، مبارزه با پدیده شوم اعتیاد، یاس و نامیدی از جمله ماموریت های دولت تدبیر و امید است.