مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

شهید محمود توفیقیان

شهید محمود توفیقیان

نام: محمود

نام خانوادگی : توفیقیان

مدت حیات : ۲۲ سال

تاریخ شهادت: ۳ خرداد ۱۳۸۷

محل شهادت : فردیس کرج

زیارتگاه: قطعه شهدای سرحدآباد شهرستان کرج

صبح روز شنبه ۳ خرداد ۱۳۸۷ مهندس محمود توفیقیان ازبسیجیان فردیس کرج درحالی که به محل کارخود عزیمت می نمود، بخاطر تذکر برای رعایت شئونات اخلاقی درانظار عمومی جان خود را ازدست داد.

این گزارش حاکیست این جوان بسیجی درحال مراحعه به محل کارش درحاشیه نیروگاه منتظرقائم با دختر وپسری که باوضع زننده درخودرو بودند روبرو می شود . بامشاهده این وضعیت وی به آنها تذکرمی دهد که مورد توجه قرار نگرفته و با پیگیری بعدی این جوان بسیجی، راننده خودرو را بادنده عقب به حرکت درمی آورد که درنتیجه آن مهندس توفیقیان نیز به همراه خودرو به زمین کشیده می شود.

یک مقام مسوول درکرج گفت :مسافت طی شده توسط خودرو وکشیدن این جوان بسیجی  چند صد متر بود که درنهایت باکوبیده شدن به دیوار خودرو متوقف ومهندس توفیقیان دچار ضربه مغزی می شود .

راننده که قصد متواری شدن ازصحنه ارتکاب جرم را داشت ازسوی شاهدان دستگیر وتحویل مامورین انتظامی میگردد. جوان بسیجی نیز بلافاصله به سمت بیمارستان تامین اجتماعی منتقل که متاسفانه به علت شدت جراحت وارده قبل ازرسیدن به بیمارستان به شهادت می رسد.

مهندس محمود توفیقیان ۲۲ساله وساکن شهرک منظریه درجنوب شرقی کرج بود که سالها سابقه فعالیت دربسیج حوزه ۱۶شهید دستواره را داشته است .

حادثه مذکور موجی ازانتقاد را درمیان نیروهای مردمی به همراه داشته و موجب نگرانی ازروند افزایش ناامنی های اجتماعی شده است.

منبع: خبرگزاری البرز www.alborznews.net با اصلاحات و تلخیص

خاطره ای از شهید

از سال ۸۵ تا۸۶  توی حوزه مقاومت بسیج شهید دستواره سپاه ناحیه کرج سرباز بودم، از همون موقع بود که با محمود آشنا شدم. بچه خیلی دوست داشتنی و با مرامی بود.

دانشجو بود وچیزی نمونده بود که مهندسیش رو بگیره. اهل روضه بود.

فاطمیه۸۷ موقع امر به معروف کردن با ماشین زیرش کردن.بین ماشین و دیوار گیر کرد و پهلوش شکست درست مثل بی بی حضرت زهرا(س) …

تشییع و به خاک سپاری

پیکر شهید مهندس محمود توفیقیان با حضور جمع زیادی از مردم شهیدپرور تا قطعه شهدای سرحدآباد شهرستان کرج تشییع و به خاک سپرده شد. به گزارش واحد مرکزی خبر فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: محمود توفیقیان از اعضای فعال بسیج و ناصح پایگاه مقاومت حوزه ۱۶ شهید دستواره کرج صبح دیروز هنگام تذکر به دو جوان برای رعایت شئونات اخلاقی، جان باخت. سرهنگ ناصر اصلانی افزود: این بسیجی ۲۲ ساله در حال مراجعه به محل کارش با دختر و پسری با وضع نامناسب و غیراخلاقی مواجه و در اثر برخورد با خودروی پراید آنها مجروح شد و هنگام انتقال به بیمارستان تامین اجتماعی فردیس کرج جان باخت.