مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

عزم قوای سه گانه برای احیای فریضتین

عزم قوای سه گانه برای احیای فریضتین

خبرگزاری تسنیم: عزم جدی و قاطع قوای سه‌گانه در احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تقویت قدرت و وجدان اجتماعی بازدارنده از محورهای کارگروه بررسی‌ ظرفیت‌ها و مشکلات اجرایی و قانونی همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در جریان برگزاری همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر‌، ۴ کمیسیون مجزا مسئول بررسی طرح‌ها و نظرات پیشنهادی در راستای اجرای این فریضه و رفع مشکلات موجود قانونی آن شدند.

حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه‌قضاییه گفته بود ۴ کمیسیون تحت عنوان کمیسیون تبیین اصل ۸ قانون اساسی، بررسی مشکلات اجرایی و قانونی، حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر و همچنین کمیسیون مردمی کردن تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است که طی ۲ روز همایش با حضور کارشناسان ارشد این مباحث بررسی شده و جمع‌بندی و راهکار به مسئولان دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم ارائه خواهد شد تا با همکاری مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین در آینده به کار گرفته شود.

خبرگزاری تسنیم، به طور مجزا پیشنهادات و طرح‌های مطرح شده در این کمیسیون‌ها را منتشر می‌کند. چهارمین بخش مربوط به محورهای کارگروه بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات اجرایی و قانونی است که در ذیل می‌‌خوانید.

۱٫ عزم جدی و قاطع قوای سه‌گانه در احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه.

۲٫ اعتلای سطح بینش اجتماعی و معرفت عمومی در خصوص اهمیت و جایگاه این فریضه الهی.

۳٫ افزایش مسئولیت‌پذیری و نقد‌پذیری جامعه به ویژه از سوی مسئولین نظام.

۴٫ تقویت قدرت و وجدان اجتماعی بازدارنده.

۵٫ استفاده صحیح و مطلوب از ابزار‌های فرهنگی و کیفیت‌بخشی به نقش رسانه‌های ارتباطی و تبلیغی.

۶٫ زمینه‌سازی برای عزم همگانی و نظارت ملی به منظور امر به معروف و نهی از منکر.

۷٫ تهیه و تدوین کتب، مقالات و نرم‌افزار در زمینه شناخت معروف‌ها و منکر‌ها و ارائه راهکارهای کاربردی برای اجرای آن و توسعه و گسترش مطالعات و تحقیقات درباره فریضه.

۸٫ فرهنگ‌سازی و تولید برنامه‌های تبلیغی و ترویجی از طریق رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی و تخصصی.

۹٫ بهره‌مندی از الگوهای رفتاری جامعه مانند نخبگان، فرهیختگان، هنرمندان و ورزشکاران در همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر.

۱۰٫ ارائه راهکارهای مناسب وسازنده در زمینه جلوگیری از اشاعه منکرات از طریق فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، ماهواره، اینترنت.