مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف باید تبدیل به گفتمان وفرهنگ شود

امر به معروف باید تبدیل به گفتمان وفرهنگ شود

همدان- ایرنا- معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: فرایض امر به معروف و نهی از منکر باید در نظام اداری تبدیل به یک فرهنگ و گفتمان شود.

به گزارش ایرنا سید ‘مهدی هاشمیان’ روز یکشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر افزود: دولت تدبیر و امید به منظور احیای این فرایض دینی در نخستین روزهای فعالیت خود بخشنامه شش ماده ای به نهادها ابلاغ کرد.

وی اضافه کرد: با تدبیر دولت یازدهم در تمامی وزارتخانه ها و سازمان ها شورای امر به معروف شکل گرفت و با همت و اهتمام ویژه متولیان امر کار خود را آغاز کردند.

وی با ذکر اینکه دشمن نقشه های زیادی برای این انقلاب ترسیم کرده است ،تاکید کرد: بی توجهی به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه ای برای پیروزی دشمن می شود.

معاون ستاد احیای کشور گفت:رییس جمهوری دولت یازدهم امر به معروف را حاکمیت اخلاق و قانون در جامعه برشمردند با این توصیف و با توجه به نقدپذیر بودن دولت، زیرساخت های امر به معروف مهیا شده است.

هاشمیان رویکردهای اصلی احیای فریضتین را گفتمان سازی، فرهنگسازی، الگوسازی و رفتار سازی عنوان کرد و افزود: بعد از تبدیل شدن امر به معروف به گفتمان، مدیران نسبت به فرهنگسازی آن پیشگام شوند.

معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستاد احیا تاکید کرد: ستاد احیای کشور در دولت یازدهم درصدد این است که فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر را تبدیل به اخلاق و یک رفتار سازمانی کند و مدیران بستر ساز این امر هستند.

وی تصریح کرد: تبلیغات نادرست در زمینه فریضتین موجب شده که به جای خیرخواهی بدخواهی را از صحبت های ما برداشت کنند همچنین هم اینک همه بر این باورند که امر به معروف تنها مختص بدحجابی است.

وی افزود: گرچه بدحجابی پدیده شوم و ناپسندی در دین مبین اسلام به شمار می رود ولی امر به معروف را تنها مختص به این منکر دانستن ظلم به این فرایض است چراکه این فرایض در تمامی شئون زندگی موضوعیت دارد.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد : باید تعریف صحیحی از امر به معروف در اذهان مردم شکل گیرد تا آنان وارد این عرصه شوند و این فرایض را یک رفتار اخلاقی و خیرخواهی اجتماعی بپندارند.

هاشمیان گفت: سه هسته شورای امر به معروف و نهی از منکر در وزارتخانه ها تشکیل شده که برنامه آنها شناسایی و معرفی پنج مورد از مصادیق منکر و پنج مورد از معروفات بوده و بعد از آن ملزم به آموزش آنها هستند.