مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف؛ مهم ترین پیام عاشورا

امر به معروف؛ مهم ترین پیام عاشورا

خبرگزری رسا ـ مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند با بیان این‌که محرم و صفر فرصت مناسب برای تبلیغ ارزش های دینی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین پیام نهضت عاشورا برای مردم آزاده جهان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند ، حجت‌السلام محمدهادی شهاب، استاد حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند و مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوسف در بیان اهمیت امربه معروف و نهی ازمنکر در جامعه اسلامی با اشاره به آیات ۱۱۱ و ۱۱۲ سوره مبارکه توبه اشاره کرد، گفت: خداوند در این آیات فرموده برای اجرای حدود الهی یعنی همان امر به معروف و نهی از منکر با جان و مال خود قیام کنید و اگر در زمان صلح و در تیرس هجمه تبلیغاتی دشمن هستید، با انجام این رسالت تهدیدات و تبلیغات دشمن را در جامعه اسلامی بی اثر کنید.

 

وی افزود: در قرآن کریم آمده است؛ کسانی که تسلیم خداوند و شاکر او هستند، همان آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و حدود الهی را توجه دارند و نیز می‌فرماید؛ بهترین امت کسانی هستند که مردم را به خیر دعوت می‌کنند و از بدی‌ها دور می‌دارند.

 

مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند مظلومیت این حکم الهی را با وجود آیات و روایات بسیار در جامعه اسلامی مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به این که این  فریضه مهم الهی دارای پشتوانه قانونی است، اما متأسفانه در سال های پس از انقلاب مورد غفلت واقع شده که همین موضوع زمینه ساز موفقیت دشمن در بعد تبلیغاتی شده و بسیاری از آسیب های اجتماعی و منکرات به مرور زمان در جامعه به یک عرف عادی برای مردم تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام شهاب با بیان این‌که تنها علما و مبلغان دین که پرچم‌داران بیداری و آگاه‌سازی در جامعه هستند در ایام محرم و یا مناسبت‌های خاص به این موضوع پرداخته اند، گفت: اگر می خواهیم سبک زندگی دینی در جامعه محقق شود و بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه ریشه کن شود، باید این رسالت را به صورت همگانی در جامعه انجام دهیم، زیرا یکی از مهم ترین ابعاد قیام امام حسین(ع) برای اجرای حدود الهی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

وی ادامه داد: ما در این سال های اخیر مظلومیت آمران به معروف و ناهیان از منکر را در کشور خود شاهد بودیم و از مسؤولان نظام اسلامی انتظار است آن چنان که در قانون اساسی به آن توجه شده به صورت عملی به این فریضه مهم جامه عمل بپوشند.

 

مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند ادامه داد: در مجلس و قوه قضاییه هم پشتوانه‌ای برای افرادی که می‌خواهند امر به معروف کنند و اقدام به انجام این فریضه الهی کنند، وجود ندارد که به تازگی در قانون جدید چنین ضمانت اجراها و پشتوانه هایی در نظر گرفته شده که امید است این موضوع بتواند در همگانی شدن این رسالت مهم در جامعه موثر واقع شود.

 

حجت الاسلام شهاب یادآور شد: تذکر لسانی وظیفه همگانی است و همه مردم به یک اندازه در انجام این رسالت الهی که ضامن بقای حدود الهی است، مکلف هستند و مسؤولیت ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان از سایر گروه های جامعه بیشتر است.