مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف،برای آمریکا زهر است

امر به معروف،برای آمریکا زهر است
عضو مجلس خبرگان رهبری، خواستار برخورد جدی دستگاه قضا با رسانه‌هایی شد که در قضیه اخیر اسیدپاشی اصفهان آب در آسیاب دشمن ریخته و این جنایت را به فریضه امر به معروف و نهی از منکر ربط دادند.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بحث ما در خطبه نخست برحسب دستور مقام معظم رهبری بر پایه سبک زندگی اسلامی است.

خطیب جمعه مشهد عنوان کرد: الگوی مصرف یک معرفه و مبنایی دارد و تنها اگر سفارش شود که از اسراف پیشگیری کنیم کفایت نمی‌کند چرا که اصولا اسلام دین برنامه‌ریزی است و اسلام در سبک زندگی سفارش نمی‌کند و فقط موضع و نصحیت ندارد و در حقیقت آنچه در اسلام مطرح است برنامه دادن برای زندگی است.

وی بیان کرد: یک نخبه اگر فناوری‌شناس باشد اما انسانی فهیم و دین‌شناس نباشد با مشکل مواجه می‌شود چرا که پایه نخست در زندگی انسان فهم دینی است و پایه دوم مبنای الگوی مصرف است بنابراین انسان باید در معیشت خود برنامه داشته باشد و برای جریان هزینه و مصرف ابتدا باید یک ارزیابی و نگاه انجام دهد و هزینه‌ها را براساس درآمد تنظیم کند نه اینکه هر چه درآورد دقیقا هزینه کند و همیشه باید مصرف زیر مجموعه درآمد باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و وضع اقتصادی کنونی کشور تاکید کرد: اگر انسان هرچه درآورد را هزینه کند، چنین انسانی غیرسعادتمند است؛ با این حال مسئله توسعه زندگی و رقابت و رفاه مطرح است به طوری که در زندگی نسل جوان ما و غالب زوج‌های جوان این موضوع به عنوان یک ویروس حاکم شده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع چشم و هم‌چشمی زندگی‌ها را به از هم‌گسیختگی می‌کشاند که متاسفانه هم‌اکنون شاهد افزایش این موضوع در زندگی نسل جوان هستیم که به دور از سبک زندگی اسلامی است و فلاکت به بار می‌آورد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: مراکز تفریحی و تشکیلات آبی بسیاری در مشهد ساخته شده است در صورتی که در قدیم چنین امکاناتی در این شهر نبود به عنوان مثال در حال حاضر یک امکانات استخر و شنای آبی حتی در مناطق فقیرنشین با دید تفریحات گران قیمت به عنوان توسعه در رفاه ساخته می‌شود و اگر یک مدیر شهری بیاید در این عرصه فعالیت کند و ساخت و سازهای نامشروع انجام بدهد و وسایل تفریحی فراهم کند و شهر را تبدیل به مکانی برای خوشگذرانی بکند این فرهنگ برازنده سعادت بشری در زندگی مردم از دید بسیاری از افراد تلقی می‌شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به توسعه چندبرابری مشهد در مقایسه با سال‌های گذشته، گفت: این شهر در حال حاضر ده برابر از اول انقلاب توسعه شهری داشته و همه اینها در ریخت و پاش زندگی مردم نقش دارد و همین است که جوانان نمی‌توانند تشکیل زندگی دهند و این ضدالگوی مصرف است.

آیت‌الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محرم امسال با رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی با سال‌های گذشته تفاوت پیدا کرده است، مردم ما یک سرمایه ارزشمند را در عرصه انقلاب از دست دادند البته هر مصیبتی که بر افراد جامعه وارد می‌شود در مقابل مصیبت امام حسین(ع) چیزی نیست.

وی بیان کرد: همه این مصیبت‌ها برای این بود که امام حسین(ع) به دنبال احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود چون آنچه که جامعه را مسئول قرار می‌دهد و انسان‌ها را در تمام حرکت‌های موجود حیاط جمعی خود متعهد می‌کند امر به معروف و نهی از منکر است و امام حسین (ع) زمینه این مهم را فراهم کرد که مردم بی‌تفاوت در برابر گناه نباشند و این گناه می‌تواند فتنه و آتش باشد و شعله آن خواه یا ناخواه ناموس زندگی مردم را در برمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: بدانید در کشور ما زهر برای آمریکا امر به معروف و نهی از منکر است و این مردم بی‌تفاوت نیستند که راه نفوذ دشمن و آمریکا به کشور باز شود.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: تجربه هشت سال دفاع مقدس جانفشانی بچه بسیجی را به رخ امریکا کشید که در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی کردند، با این دید غرب می‌خواهد توسعه فساد کند و وقتی این بچه بسیجی را بگیرد این نظام می‌ماند و خودش.

وی تصریح کرد: به مجردی که قانونی در مجلس به نام حمایت از امر به معروف شکل گرفت دشمن جاسوس سر سپرده خارجی درست می‌کند برای سوءاستفاده از جریان اسیدپاشی در اصفهان و می‌خواهد این موضوع را به فریضه امر به معروف و نهی از منکر ربط دهد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: باید قوه قضائیه سه مطلب را پیگیری کند اینکه عوامل اسید پاشی را شناسایی کنند و دوم اینکه مدیران مسئول رسانه‌هایی که به استقبال توطئه ‌BBC در کشور رفتن و این جریان را به امر به معروف نسبت دادند دستگیر و با آنها برخورد شود به ویژه روزنامه‌های زنجیره‌ای که باید هرچه سریع‌تر این اقدام صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۸۳ به خاطر یک سری مسائل شخصی آمنه بهرامی قربانی اسیدپاشی شد و همین روزنامه‌های زنجیره‌ای و ارگان‌های وابسته قیام کردند که چرا می‌خواهید این انسان مجرم را قصاص کنید و آمنه را مجبور کردند تا رضایت دهد اما اگر فرد خاطی در همان زمان قصاص می‌شد امروز دیگر این اسیدپاشی در اصفهان رخ نمی‌داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مورد سوم هم ضرورت برخورد دستگاه قضا با افراد بی‌دینی است که در این مدت ژست آکادمیک گرفتند و در قالب مصاحبه این قضیه را به امر معروف ربط دادند؛ در واقع آنان دو جنایت مرتکب شدند نخست اینکه به امر به معروف و نهی از منکر اهانت کردند و دیگری خیلی از این زن‌ها را بی‌حجاب معرفی کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان با تأکید بر اینکه کشور را نمی‌توانیم آزاد بگذاریم به نحوی که انجام توطئه هم آزاد باشد، خاطرنشان کرد:و عده‌ای چند روز پیش در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند و مشخص شد ده‌ها نفر منافق در بین آنها بوده است که مردم را تحریک کرده‌اند.
*فارس