مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

در همایش آستان قدس انجام شد/ سخنرانی استاد تقوی

در همایش آستان قدس انجام شد/ سخنرانی استاد تقوی

همایش سه روزه سبک زندگی اسلامی که به همت بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی در تالار شیخ طبرسی برگزار شد، با سخنرانی استاد تقوی به کار خود پایان داد.

در این همایش که با حضور طلاب، دانشجویان، پژوهشگران و نخبگان مشهد مقدّس برگزار شد، به صورت تخصصی موضوع امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهم ترین واجب فراموش شده اسلام، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مهندس تقوی با اشاره به آیات و احادیث و تاکیدات مقام معظم رهبری بر وجوب احیای فریضتین ، به ارائه نگاه صحیح و نقد نگاه های غیر منصفانه به این واجب فراموش شده پرداخت.

وی همچنین پروژه اخیر اسیدپاشی را سناریوی از پیش طراحی شده دشمنان اسلام و انقلاب خواند و افزود:

ما هنوز نتوانسته ایم حقیقت امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان “فرهنگ دلسوزی و محبت” و ” فرهنگ نجات ” برای مردم معرفی کنیم و همین کم کاری، فضا را برای سوء استفاده دشمنان آماده کرده است.

بنیان گذار جبهه مردمی احیاگران واجب فراموش شده ضمن بیان برخی شبهات اساسی که مانع انجام و اجرای فریضتین می شود، به آنها پاسخهای کوتاه و رسا داده و افزود:

از بنده خواسته شده تا پیرامون روش شناسی احیای فریضتین سخن بگویم؛ بنده ۶ سرفصل قابل بحث را عرض میکنم که تا این ۶ موضوع را ستادهای احیا پیگیری نکنند، امر به معروف و نهی از منکر، در ایران اسلامی احیا نخواهد شد:

۱- تبیین و تشریح این مهم برای مردم که هدف از انجام امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح نیست؛ بلکه انجام تکلیف است.

۲- اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم شفاف بیان کنید.

۳-آموزش های ناسالم و شبهه دار را حذف کنید و آموزشهای صحیح و کاربردی بدهید.

۴- طراحی و ارائه الگوهای عملی کاربردی  به روز توسط سمن های فعال

۵- بالا بردن فرهنگ پذیرش عمومی تذکر بین مردم

۶- مردم را پای کار بیاورید و به تشکل های مردم نهاد ، بها دهید و اصلا کاررا به آنها بسپارید که دلسوزانه پای کار آمده اند.

مدیر مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده در پایان به درخواست حضّار، دوکتاب “واجب فراموش شده” و “ازیاد رفته” را جهت مطالعه بیشتر، معرفی کرد.

برای مطالعه متن کامل این سخنرانی استاد ، اینجا را کلیک کنید