مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

دوره‌های آموزشی امر به معروف در ستاد احیا شهرستان سقز برگزار شد

دوره‌های آموزشی امر به معروف در ستاد احیا شهرستان سقز برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سقز گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر از جمله فعالیت‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان سقز بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، سرهنگ ذبیح‌الله مالکی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سقز با اشاره به کارهای انجام شده در این ستاد اظهار کرد: ترویج معروفات عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، تذکر لسانی، ورزش همگانی، مهمان نوازی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ جهادی و سبک زندگی اسلامی از جمله فعالیت‌های ستاد در شهرستان سقز بوده است.

وی گفت: تلاش برای شناسایی منکرات و انجام اقدامات فرهنگی، آماده سازی اقلام تبلیغی فرهنگی و برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش از جمله دیگر مواردی بوده که توسط ستاد در سقز اجرایی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سقز با اشاره به در پیش بوده ماه محرم به تشریح برنامه‌های دهه احیاء پرداخت و تصریح کرد: همایش‌هایی در سطح شهرستان سقز پیش بینی شده است که همایش شهرستانی مبارزه با مفاسد و سلامت اداری چهارشنبه هفتم آبان ماه برابر با چهارم محرم برگزارخواهد شد.

ماموستا عبدالرحمن حسین زاده امام جمعه سقز هم در این جلسه بحث فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه دینی، شرعی و انسانی عنوان کرد و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند متعال کسی که  این فریضه را اجرا می‌کند به عنوان بهترین امت نام برده و به خاطر اهمیت آن، آیاتی متعدد در این خصوص در قرآن مجید بیان شده است.

وی با عنوان اینکه اجرای این فریضه مراحل مختلفی دارد، خواستار یادآوری و تذکر لسانی به افرادی شد که امر منکر انجام می‌دهند.

امام جمعه سقز آب را نعمت بی‌بدیل الهی دانست و با اشاره به بارش باران های اخیر در شهرستان خاطر نشان کرد: شکر گزاری نعمات خداوند یک معروف با اهمیت است و پرهیز از اسراف به جا اوردن شکر نعمت‌های الهی است.

فرماندار سقز هم در این جلسه بحث امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب اخلاقی، دینی و شرعی برشمرد و گفت: بایستی برای زنده نگه داشتن این فریضه الهی و قرآنی تلاش جهادی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای مبارزه با هجمه و ناتوی فرهنگی بحث زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است تصریح کرد: باید این فریضه به یک گفتمان عمومی  و مردمی تبدیل شود.