مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

نهمین گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر آجا در فارس برگزار شد

نهمین گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر آجا در فارس برگزار شد

گروه اجتماعی: نهمین گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر کارکنان واحدهای امر به معروف و نهی از منکر کوی‌های سازمانی، بیمارستان‌ها و تالارهای پذیرایی آجا در فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، نهمین گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر کارکنان واحدهای امر به معروف و نهی از منکر کوی‌های سازمانی، بیمارستان‌ها و تالارهای پذیرایی آجا امروز، ۲۹ مهر در فارس برگزار شد.
حسین محمدی، فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در منطقه فارس و کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: لازمه داشتن یک جامعه سالم، پویا و رو به رشد این است که افراد آن جامعه نسبت به باورهای دینی، هنجارهای اجتماعی و الگوهای رفتاری و قوانین آن جامعه که تصویب شده و قابلیت اجرایی شدن یافته است، حساس باشند.
وی بی‌تفاوتی را موجب انحلال و نابودی جوامع دانست و افزود:  از این‌روست که باید همگان نسبت به فریضتین الهی امر به معروف و نهی از منکر حساس باشند به خصوص در فضایی که در کشور مسئولان به فرهنگ اهمیت فراوانی می‌دهند، این مسئله مهیاست اما هنوز از آن جامعه آرمانی فاصله داریم.
وی با بیان اینکه رعایت قوانین و هنجارهای اجتماعی جزیی از دین ماست، گفت: مسئولیت انسان در قبال اجتماع و خود و خداوند بسیار سنگین بوده و همه باید در مسیر قرب الی‌الله حرکت کرده و پیش رویم.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: در این همایش از اساتید سازمان‌های مختلف از جمله حوزه و دانشگاه و سازمان قضایی و ارتش دعوت شده است.
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام محمد مظفری‌نژاد، معاون سازمان بازرسی و نظارت ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم بر لزوم تجلیل از جوانان موفق و فعال در زمینه امر به معروف به منظور تشویق و ترویج فرهنگ تذکر لسانی در کشور تأکید کرد.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه انگیزه اصلی قیام عاشورا نیز احیای امر به معروف بود، گفت: بر همین اساس ریاست عقیدتی ـ سیاسی ارتش نیز به این فریضه‌های الهی بها داده است به طوری که در نظارت و بازرسی اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته است.
وی، برگزاری همایش‌های متعدد را از جمله این اقدامات دانست و گفت: نهمین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز در استان فارس در حال برگزاری است.
به گزارش ایکنا، سخنران دیگر این مراسم حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای بود که گفت: در تعبیری در قرآن کریم از ولی تعبیر شده که افراد در جامعه اسلامی همدیگر را دوست دارند و نسبت به سرنوشت هم حساسند و در تعبیر دیگر که بالاتر است بیان شده مؤمنان نسبت به هم ولایت دارند و این اختیار را خداوند به هر مرد و زنی در جامعه اسلامی داده است و این ولایت نیز متقابل است و هرکسی که توانست این فریضه را انجام دهد از جایگاه ویژه برخوردار است.
وی با یادآوری اینکه توصیه تمام انبیای الهی به ما امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: در این راه ممکن است افراد آمر به معروف و ناهی از منکر آسیبی هم ببینند چنانچه در طول چند سال گذشته شهدای گرانقدری حدود ۷۰ شهید تقدیم و تعداد زیادی مجروح تقدیم شده است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به تبیین نکاتی در رابطه با اجرای امر به معروف پرداخت و گفت: اجرای امر به معروف  قدرت و توان ملی لازم دارد زیرا عده‌ای در برابر آن مقاومت می‌کنند لذا در اینجا باید همه دستها را به هم داده و با تلاش و کوشش و ایجاد فضای جمعی برای برخورد با منکر همت شود.
وی قدرت جمعی را لازمه ترویج برخی از معروف‌ها و جلوگیری از برخی منکرات دانست و گفت: باید در این زمینه از فعالیت‌های متفرق پرهیز کرد زیرا فقط در مورد شخص و به صورت فردی کاربرد دارد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خلوص و حسن نیت و محبت و دلسوزی را لازمه انجام فریضتین امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اگر در راه امر به معروف و نهی از منکر حب و بغض در جامعه وارد شود تأثیر این دو فریضه از بین می‌رود لذا باید با زبان نرم و توجه به موقعیت خودمان و طرف مقابل انجام شود تا فرد دچار شکستگی و حقارت نشود.
وی اظهار کرد: همان‌طور که امر به معروف و نهی از منکر واجب است، تجسس حرام است لذا ما تنها به ظاهر مأمور هستیم نه به درون منازل و نباید در این راه انحراف داشت.
این گزارش می‌افزاید، حجت‌الاسلام سیدابوافضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز نیز در این مراسم یکی از برنامه‌های دشمن در دنیای امروز را بد جلوه دادن اسلام دانست و افزود: داعش و القاعده برای تحلیل بردن نیروهای مسلح کشورها و قدرتهایی است که شاید روزی در مقابل استکبار جهانی بایستند، شکل یافته‌اند.
وی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های تکفیری و داعش حساب شده است و برای از بین بردن اسلام مأموریت دارند، بر لزوم هوشیاری و وحدت مسلمانان در این زمینه تأکید کرد.
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام سیدمحمد علی آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم هدف دشمن را در جنگ نرم تضعیف پایه‌های فرهنگی انقلاب و بی‌اعتقاد کردن نسل جدید نسبت به دین دانست و گفت: محور اصلی فعالیت‌های دشمنان نیز جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ غنی اسلام است.
به گفته وی، خاموش کردن فعالیت جهادی، تغییر باورهای دینی و عادات حسنه مردم ایران، ناامید ساختن شیفتگان حاکمیت اسلام، ایجاد شکاف میان ایران و دوستداران انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور، ایجاد اختلاف میان قوای سه گانه و مسئولان و تهی کردن انقلاب از محتوای اسلام از دیگر اقدامات دشمنان در جنگ نرم است.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی ارتش به تبیین عوامل موفقیت امر به معروف پرداخت و گفت: یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب برای امر به معروف و نهی از منکر، اهمیت دادن به پیشگیری، ریشه‌یابی و از بین بردن زمینه‌های منکر از جمله این عوامل است.
وی افزود: استفاده از روش‌های غیرمستقیم در امر به معروف لازم نیست و برای برخورد با منکر باید مستقیم وارد شویم و گاهی با عمل خودمان، یا اشاره و اخم کردن و نگاه می‌توان این وظیفه را انجام داد.