مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ضرورت ایجاد شوراهای امر به معروف در مراکز و ارگان ها

ضرورت ایجاد شوراهای امر به معروف در مراکز و ارگان ها

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سیاسی عقیدتی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت ایجاد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مراکز نظامی، ارگان‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام محمد مظفری‌نژاد سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در مراسم افتتاح همایش آمران و ناهیان از منکر فارس در مرکز پیاده ارتش در شیراز تاکید کرد: اگر در جامعه‌ای چاپلوسی و مدح‌گویی جای تذکر را گرفت، باید فاتحه آن جامعه را خواند.

وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی بر این مهم، گفت: این سازمان در راستای احیای امر به‌معروف و نهی از منکر، اقدامات ارزشمندی را اجرایی کرده است.

مظاهری‌نژاد معروف را کاری پسندیده و منکر را کاری دانست که مورد انکار خدا است و بیان کرد: در جوامع غربی افراد در قبال همدیگر احساس مسئولیت ندارند اما در نظام دینی سرنوشت افراد به هم گره خورده به طوریکه افراد علاوه بر احساس مسئولیت در قبال همدیگر در قبال دولت نیز چنین احساسی دارند و بلعکس.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سیاسی عقیدتی ارتش با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر مسئول بودن افراد در برابر همسایگان و نزدیکان خود، خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته ۷۰ شهید و تعدادی مجروح در احیای فریضه امر به معروف تقدیم کرده‌ایم و جای تعجب دارد که چرا آنطور که باید این مهم مورد اهمیت قرار گرفته است.

مظفری‌نژاد به لزوم قدرت و توان ملی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و عنوان کرد: پرهیز از اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی مهمترین اصلی است که در انجام این مهم باید مد نظر قرار گیرد.

وی داشتن خلوص و حسن نیت را یکی دیگر از عوامل اجرای این فریضه مهم برشمرد و گفت: اگر در راه امر به معروف و نهی از منکر حب و بغض در جامعه وارد شود تأثیر این دو فریضه از بین می‌رود.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سیاسی عقیدتی ارتش  با بیان اینکه مراحل اقدام عملی این فریضه با برگزاری کلاس‌های مختلف تشریح شده، خاطرنشان کرد: باید از اساتید خبره دعوت و آموزش‌های لازم در این زمنیه را فراگیر کرد