مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: احیای امر به معروف موجب اجرای سایر واجبات می‌شود

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: احیای امر به معروف موجب اجرای سایر واجبات می‌شود

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

%d8%a7%d8%ad%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d9%85%d9%88%d8%ac%d8%a8-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%b1-%d9%88%d8%a7%d8%ac%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af-%d8%aa%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85-%db%b7%db%b0-%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%b9%d8%b1%d8%b5%d9%87گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام بهرامی با بیان اینکه اگر امر به معروف احیا شود، سایر واجبات نیز به واسطه این مهم در جامعه احیا خواهند شد، گفت: این فریضه بزرگی است که سایر فرائض به واسطه آن اقامه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح امروز، ۲۹ مهر در گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر کارکنان واحدهای امر به معروف و نهی از منکر کوی‌های سازمانی، بیمارستان‌ها و تالارهای پذیرایی آجا در منطقه فارس با یادآوری اینکه معروف یعنی پسندیده و چیزی که مورد رضای خداوند و انبیای الهی است و منکر یعنی آنچه مورد انکار خدا و انبیای خداست، گفت: امر به معروف یعنی فرمان دادن به نیکی‌ها و آنچه مورد رضایت خداست و نهی از منکر در مقابل آن قرار دارد.
وی با بیان اینکه در جوامع غربی افراد در مقابل یکدیگر مسئولیتی ندارند، افزود: در نظام دینی سرنوشت افراد به هم گره خورده و نسبت به یکدیگر مسئولند، همچنین هم افراد در مقابل دولت و همدولت نسبت به افراد جامعه مسئولیت دارد.
حجت‌الاسلام بهرامی ابراز کرد: همانطور که سلامتی انسان ارتباط مستقیم با سلامتی تمام اعضای بدن دارد، سلامتی جامعه نیز ارتباط مستقیم با تمام افراد جامعه دارد و اگر یک عضو دچار اختلال شد کل جامعه دچاراختلال می‌شود و سرنوشت همگان به هم گره خورده است.
وی، سقوط یک فرد را موجب سقوط کل جامعه دانست و گفت: این مسئله نشان می‌دهد که نباید نسبت به سرنوشت دیگران بی‌تفاوت بود و اسلام طوری انسانها را تربیت می‌کند که همواره به فکر هم باشند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در تعبیری در قرآن کریم از ولی تعبیر شده که افراد در جامعه اسلامی همدیگر را دوست دارند و نسبت به سرنوشت هم حساسند و در تعبیر دیگر که بالاتر است بیان شده مؤمنان نسبت به هم ولایت دارند و این اختیار را خداوند به هر مرد و زنی در جامعه اسلامی داده است و این ولایت نیز متقابل است و هرکسی که توانست این فریضه را انجام دهد از جایگاه ویژه برخوردار است.
وی با یادآوری اینکه توصیه تمام انبیای الهی به ما امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: در این راه ممکن است افراد آمر به معروف و ناهی از منکر آسیبی هم ببینند چنانچه در طول چند سال گذشته شهدای گرانقدری حدود ۷۰ شهید تقدیم و تعداد زیادی مجروح تقدیم شده است.
حجت‌الاسلام بهرامی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر ابراز کرد:  امام حسین(ع) در جمع یاران خود بحث امر به معروف و نهی از منکر را در بین یاران مطرح کرده و آیه‌ای از سوره توبه قرائت کردند و حتی امر به معروف را نسبت به نماز در اولویت برشمردند.
وی با بیان اینکه اگر امر به معروف احیا شود، سایر واجبات نیز به واسطه این مهم در جامعه احیا خواهند شد، گفت: این فریضه بزرگی است که سایر فرائض به واسطه آن اقامه می‌شود.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به تبیین نکاتی در رابطه با اجرای امر به معروف پرداخت و گفت: اجرای امر به معروف  قدرت و توان ملی لازم دارد زیرا عده‌ای در برابر آن مقاومت می‌کنند لذا در اینجا باید همه دستها را به هم داده و با تلاش و کوشش و ایجاد فضای جمعی برای برخورد با منکر همت شود.
وی قدرت جمعی را لازمه ترویج برخی از معروف‌ها و جلوگیری از برخی منکرات دانست و گفت: باید در این زمینه از فعالیت‌های متفرق پرهیز کرد زیرا فقط در مورد شخص و به صورت فردی کاربرد دارد.
حجت‌الاسلام بهرامی عنوان کرد: امر به معروف و ن دارای ابعاد فراوانی دارد و باید ابعاد مختلف آن را در نظر بگیریم یعنی ابتدا باید بررسی شود که مهم‌ ترین مسائل در جامعه کدام است زیرا با وجود مسائل مهم و کلان نمی‌توان به مسائل جزئی پرداخت.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خلوص و حسن نیت و محبت و دلسوزی را لازمه انجام فریضتین امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اگر در راه امر به معروف و نهی از منکر حب و بغض در جامعه وارد شود تأثیر این دو فریضه از بین می‌رود لذا باید با زبان نرم و توجه به موقعیت خودمان و طرف مقابل انجام شود تا فرد دچار شکستگی و حقارت نشود.
وی اظهار کرد: همان‌طور که امر به معروف و نهی از منکر واجب است، تجسس حرام است لذا ما تنها به ظاهر مأمور هستیم نه به درون منازل و نباید در این راه انحراف داشت.