مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف و نهی از منکر ناظر به رفتار علنی و بدون تجسس است

امر به معروف و نهی از منکر ناظر به رفتار علنی و بدون تجسس است
براساس مصوبه مجلس در طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، امر به معروف و نهی از منکر در این قانون ناظر به رفتاری است که علنی بوده و بدون تجسس مشخص باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ماده ۳ و ۴ این طرح را تصویب کردند.

 براساس ماده ۳ این طرح که با ۱۴۵ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر به تصویب رسید امر به معروف و نهی از منکر در این قانون ناظر به رفتاری است که علنی بوده و بدون تجسس مشخص باشد.

همچنین براساس ماده ۴ این طرح که با ۱۵۳ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر به تصویب رسید مراتب امر به معروف و نهی از منکر قلبی ، زبانی ، نوشتاری و اقدام عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و اقدام عملی آن تنها وظیفه دولت است مگر در مواردی که قانون به نحو دیگری تعیین کرده باشند.

گفتنی است در جریان رسیدگی به ماده ۴ پیشنهاداتی مبنی بر حذف کلمه قلبی، زبانی و کلمه تنها مطرح شد که با مخالفت نمایندگان تصویب نشد./

منبع: خانه ملت

http://icana.ir/Fa/News/264618