مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

برگشت طرح حمایت از آمران به معروف به کمیسیون موجب هدر رفت وقت و انرژی است

برگشت طرح حمایت از آمران به معروف به کمیسیون موجب هدر رفت وقت و انرژی است
سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و حقوقی قضایی مجلس در زمینه طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، معتقد است نگرانی دولت در خصوص بحث ساختاری این طرح و مواردی همچون تداخل وظایف دولت با ستاد را لحاظ کرده است.

میرهادی قره سیدرومیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرهنگی خانه ملت درخصوص انتقادات دولت نسبت به طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهین از منکرگفت: بحث های کارشناسی انجام شده این طرح از مجلس هشتم شروع شده بود و نخبگان، اساتید و فعالان فرهنگی کشور در تدوین آن کمک و حضور داشتند و البته مرکز پژوهشهای مجلس هم همراهی کرد و ماحصل زحمت چند کمیسیون تخصصی در مجلس شورای اسلامی این بود که طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهین از منکرآماده شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: نظر به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول بنیادین نظام اسلامی است و در اصل هشتم قانون اساسی نیز به آن پرداخته شده، نیازمند آن بود تا شورایی در قالب بازتعریف ستاد قبلی تشکیل شود که یک مجموعه فرادولتی باشد.

رومیانی ادامه داد: دستگاههای دولتی و سازمان‌های مردم نهاد که بتوانند تصمیم صحیح و درستی در قبال موضوعات امر به معروف و نهی از منکر بگیرند، در این شورا حضور دارند و با توجه به اینکه موضوع در صحن علنی مطرح است، اگر دولت نظری دارد می‌تواند در بررسی مواد آن مطرح کند تا اصلاحات و پیشنهادات مورد نظر آنها انجام شود.

وی درباره درخواست دولت برای برگشت این طرح به کمیسیون، تاکید کرد: برگشت مجدد این طرح به کمیسیون موجب هدررفت وقت و انرژی می‌شود و با توجه به تلاشی که از حیث فرهنگی و حقوقی و قضایی شده و با قوانین منطبق است، نیاز و ضرورتی برای ارجاع این موضوع به کمیسیون نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: نکاتی که معاون پارلمانی دولت مطرح می‌کنند، بیانگر حساسیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر برای دولت است و اینکه نظر آنها هم بر این است که ساختار دقیق و درستی برای این کار تعریف شود؛ لذا مجلس و دولت به دنبال تعامل هستند تا طرح جامعی که نظرات هر دو لحاظ شده، ارائه شود.

وی یادآور شد: تمام ملاحظاتی که برای دولت محترم مطرح است، در کمیسیون مشترک حقوقی و قضایی و فرهنگی بحث و مورد بررسی قرار گرفته و معتقدیم طرح مذکور، طرح پخته ای است و نگرانی‌ها در خصوص تداخل وظایف دولت با ستاد را نیز لحاظ کرده است.

سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و حقوقی قضایی مجلس در زمینه طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکربا بیان اینکه در صورت بررسی ماده به ماده این طرح در صحن علنی، ایرادات آن به نحوی نیست که به کمیسیون برگردد، گفت: دولت می‌تواند نقطه نظرات خود در خصوص این طرح را هنگام بررسی جزئیات در صحن علنی اعلام و در رایزنی با سایر نمایندگان مطرح کند تا قانون کاملتر و جامعتری در این خصوص داشته باشیم.

معاون امور مجلس رییس جمهوری طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهین از منکر را با اصول متعدد قانون اساسی مغایر دانست و خواستار آن شداین طرح به کمیسیون مربوطه برگردد تا با همکاری دولت و مجلس مشکلات آن برطرف شود./

منبع: خانه ملت

http://icana.ir/Fa/News/264423