مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مخالفان:ستاد احیای امر به معروف را منحل نکنیم

مخالفان:ستاد احیای امر به معروف را منحل نکنیم
مخالفان کلیات طرح حمایت از آمران به معروف با بیان اینکه این طرح بحثی حقوقی است و مجلس باید قداست کار و چهره رحمانی اسلام را رعایت و مشخص کند، تاکید کردند: تصویب این طرح موجب منحل شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۶ مهر) مجلس شورای اسلامی به بررسی کلیات طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداختند که اظهارات مخالفان این طرح به شرح زیر است؛

کمال الدین پیرموذن با بیان اینکه برخی موارد شفاف و مشخص در کلیات طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیست گفت: منابع مالی این طرح کاملا مشخص نشده است که لازم است این موارد را برای رای به کلیات مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بحثی حقوقی است و مجلس باید قداست کار و چهره رحمانی اسلام را رعایت و مشخص کند، افزود: تصویب این طرح موجب منحل شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌شود که باید این موضوع را نیز در نظر گرفت.

مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه هدف از این طرح اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه است اما یک بی نظمی را در جامعه به وجود می آورد، ادامه داد: در پاسخ به آقای سالک که عنوان کرد که یک فرد بسیجی آمر به معروف وناهی از منکر در مراجع قضایی مورد حمایت قرار نگرفت باید گفت چه زمانی چنین اتفاقی افتاده است که این افراد تحت پوشش بسیج هستند و کاملا ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به ماده ۱۳ این طرح در مورد برگزاری کلاس آموزشی برای گردشگران قبل از ورود به ایران، گفت: هر زمان به کشوری وارد می‌شویم به قوانین آن احترام می‌گذاریم قطعا گردشگرانی که به ایران می آیند نیز به قوانین ما احترام می‌گذارند.

لاهوتی با بیان اینکه گردشگران می‌توانند سفیران فرهنگ اسلامی ایرانی باشند، گفت: نگرانیم که این طرح بدون ضابطه به برخی افراد اختیار دهد که همین اختیار موجب ایجاد مشکلاتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در یک چارچوب ساماندهی شده و دارای حکم باشند گفت: در این زمان نحوه برخورد دستگاه قضا مشخص می‌شود.

حسین گروسی در ادامه با بیان اینکه با تصویب طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نقش نظارتی را به نقش دخالتی در سایر دستگاه‌ها تبدیل می‌کنیم، گفت: سازمان بسیج مستضعفین،‌ نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در بحث امر به معروف ونهی از منکر در حال فعالیت هستند و تصویب این طرح دخالت و ورود به کار آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه احساس می‌شود مطالعه عمیقی روی این طرح صورت نگرفته است، افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد امر به معروف و نهی از منکر نیازمند کار عمیق‌تری است.

این مخالف طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با بیان اینکه برخی مواد این طرح با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایرت دارد، ادامه داد: بهتر است براساس اصل ۳ قانون اساسی به ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با مفاسد بپردازیم.

گروسی با بیان اینکه بهتر است به جای اینکه به طور مداوم به دنبال منع افراد باشیم راهکارهای تشویقی را ایجاد کنیم، افزود: توجه به داشته‌ها باید اصل قرار گیرد و نباید با اقداماتی موجب از بین رفتن آن شد./

منبع: خانه ملت

http://icana.ir/Fa/News/264015