مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بار مالی؛ دلیل مخالفت دولت با طرح امر به معروف و نهی از منکر

بار مالی؛ دلیل مخالفت دولت با طرح امر به معروف و نهی از منکر
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: طرح امر به معروف و نهی از منکر با بسیاری از بندهای قانون اساسی مغایرت دارد.
به گزارش مشرق، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران در حاشیه پنجمین نشست معاونین، مشاورین و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اظهارداشت: جلسه امروز به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و این جلسات هرازچندگاهی به میزبانی وزارتخانه‌ها در دو سطح برگزار می‌شود.

وی افزود: سطح اول معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های حوزه اجرایی و سطح دوم، مدیران و معاونان پارلمانی تمام دستگاه‌ها را شامل می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: یکی از وزارتخانه‌های موفق دولت تدبیر و امید وزارتخانه ارتباطات است، بخش تعامل حقوقی وزارتخانه با مجلس و با استفاده از شاخص‌های گوناگون بسیار موفق بوده است.

وی ادامه داد: حضور وزیر محترم در مجلس و حضور در دفتر دولت همراه با پاسخگویی و ابتکارات خوبی بوده است.

انصاری در پاسخ به سؤالی درباره پیشی گرفتن طرح‌ها و لوایح قانونی در مجموعه دولت گفت: در یک مقطعی این اتفاق افتاده است و ما باید به این نکته توجه کنیم که قانونگذاری خوب کثرت در قانونگذاری نیست، نظام مطلوب نظامی است که از استحکام کافی برخوردار باشد، ما هزاران عنوان داریم و باید برای این مسئله فکری شود.

انصاری درباره مخالفت دولت با طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: من در صحن علنی گفتم این لایحه با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است و نمایندگان و برخی از اعضای هیأت رئیسه با این مسئله موافقند.

به گزارش مشرق در اصل هفتاد و پنجم (۷۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است: «طرح‏های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می‌انجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.»

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تقدیم لایحه بودجه به مجلس گفت: دولت تلاش می‌کند تمام لوایح را در زمان مقرر به مجلس تحویل دهد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره تغییرات به وجود آمده در لایحه خروج از رکود گفت: ما طابع نظر نمایندگان مجلس هستیم و نمایندگان دولت نیز حضور خوبی در جلسات بررسی این لایحه دارند.

منبع: فارس