مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

برخی مسئولین در مقابل جریان امر به معروف، شاخ و شانه می کشند!

برخی مسئولین در مقابل جریان امر به معروف، شاخ و شانه می کشند!
امام جمعه مشهد گفت: مسئولین اجازه می دهند تا همایشی به عنوان تمجید از فتنه گران برگزار شود اما در مقابل یک جریان امر به معروف و نهی از منکر شاخ و شانه می کشند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه در کنار بارگاه امام رضا (ع) گفت: از روز رحلت پیامبر (ص) رویارویی با غدیر و ولایت تا امروز وجود داشته است و به هر مقداری که جبهه طرفداران امیر المومنین(ع) توسعه یابد به همان اندازه جبهه مبارزه با اسلام وسیع تر می شود.

امام جمعه مشهد گفت: امروز جبهه ولایت و غدیر به پهنای یک کشوری مثل جمهوری اسلامی درآمده است و در مقابل جبهه دشمن هم به عنوان استکبار جهانی بزرگ شده است.

خطیب جمعه مشهد گفت: هدف آمریکا و استکبار فقط زدن ستون خیمه این نظام و ولایت است نه مواجهه با یک انقلاب مردمی، یک نظام مردم سالار و یک کشور بلکه مواجهه با یک انقلاب الهی است که سعی دارد دکترین ولایت را در عرصه دنیا آنچنان توسعه دهد که صاحب اصلی دنیا آمده و زمام اداره دنیا را به دست گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: چیزی که امروز در جامعه نقطه امتیاز است، این است که مردم که دلداده اهل بیت هستند پایمردانه در پای ستون اسلام ایستاده اند.

آیت الله علم الهدی گفت: تمام پشتیبانی های مردم و حضور آنها در عرصه سیاسی، اجتماعی و دفاع آنان از این نظام به خاطر این است که پسر فاطمه در راس رهبری این نظام قرار دارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه دو جریان سیاسی در مقابل ولایت وجود دارد، گفت: یک جریان لائیک و غیر ارزشی سیاسی که برای قدرت یابی در این کشور گاهی اوقات سر به دامان دشمن می گذرد و این مصیبت برای ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: علت اینکه رهبر در دیدار با دولت فرمودند که فتنه ۸۸ خط قرمز ماست و کسانی که در آن نقش داشتند نباید در مسئولیت این نظام قرار بگیرند، تنها این نیست که یک عده به خیابان ها ریختند و ماشین ها را آتش زدند و به خاطر مسائل امنیتی نبود.

وی ادامه داد: علت این امر به این برمی گردد که فتنه گران دست به دست دشمن دادند تا به قدرت برسند و عامل اجرایی دشمن در کشور بودند.

امام جمعه مشهد گفت: آنها اردوکشی خیابانی راه انداختند که شعار بدهند “جمهوری ایرانی”، “نه غزه نه لبنان”، آنان همدست دشمن شدند و اینکه یک جریان سیاسی با دشمن همدستی کند این بزرگترین خیانت به جامعه ولایی است.

وی بیان داشت: مسئولین در کشور اجازه همایشی را می دهند که در آن از فتنه گران تمجید می شود و جریان وابسته به این گروه را مورد ستایش قرار می دهند که من از این کار تعجب می کنم.

علم الهدی ادامه داد: اما همین عده در مقابل یک جریان که قصد امر به معروف و نهی از منکر دارند شاخ و شانه می کشند. پس آنها چطور اجازه می دهند چنین همایشی برگزار شود.

وی با بیان اینکه این کار ربطی به آزادی بیان ندارد، گفت: کجای دنیا آزاد گذاشتن یک عده که سعی در براندازی نظام آن کشور را دارند آزادی بیان محسوب می شود.

امام جمعه مشهد، عنصر منافی دوم را در مقابل ولایت اباهی گری خواند و گفت: مسئله اباهی گری در داخل جامعه ما و متاسفانه در بین متولیان فرهنگی کشور ما وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مسئله روشن است که اگر قرار شد منکرات در کشور آزاد شود و به عنوان توسعه موسیقی بنا شد هرزه گری در جامعه نفوذ کند جریان جبهه ولایت تضعیف خواهد شد و عزیزانی که در تولیت فرهنگی، قضایی و قانونگذاری هستند بدانند که توسعه اباهی گری به نفع نظام نیست.

وی بیان داشت: تنها جایی که دشمن می تواند در داخل نظام پا بگذارد توسعه هرزه گری ها و گسترش نابهنجاری ها و بی ارزشی ها است.

علم الهدی در ادامه گفت: نمی گوییم با بگیر و ببند این مسئله را حل کنید اما لااقل در مقابل کسانی که به اسلام دهن کجی می کنند بی تفاوت نباشیم و متاسفانه بعضی ها در دستگاههای کشور نه تنها بی تفاوت هستند بلکه این را ترویج هم می کنند.

نگاه اسلام به نیازهای اولیه زندگی رفع نیاز است

امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش به مسئله مسکن در میان جوانان اشاره کرد و گفت: نگاه اسلام به نیازهای اولیه زندگی برای رفع نیاز است نه رقابت در سودجویی.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری نیاز اولیه انسانها به عنوان رقابت در تجارت محکوم است و شاید یکی از دلایل حرمت احتکار نیز همین است که حاکم شرع اجازه دارد تا تمام اموال آن فرد را مصادره کند.

علم الهدی افزود: امروز در جامعه ما به مسئله مسکن به عنوان یک مشکل لاینحل توجه می شود و دستگاههای اجرایی هر دولتی از حل آن عاجز مانده اند زیرا مسکن به جای رفع نیاز، سوژه سودجویی عده ای واقع شده است.

امام جمعه مشهد گفت: سرمایه سرمایه داران به جای اینکه در عرصه تولید و فناوری قرار بگیرد و به وسیله آن چرخ کارخانه ها بچرخد و هزاران نیروی انسانی به سر کار بروند در جیب یک عده سرمایه دار ذخیره می شود.

وی ادامه داد: پسرها و دخترها به دلیل مشکل مسکن از تشکیل زندگی عاجز مانده اند و از طرفی نیروهای انسانی از کار می افتند و در بین میلیون ها و هزاران انسان ثروت در جیب سرمایه دار ذخیره می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینجا است که هم مجلس، هم دولت و قوه مقننه باید درصدد برآیند و پول ها و سرمایه ها را از دل خاک بیرون بکشند نه اینکه کشور را به یک میدان برای جولان یک سرمایه دار سنگدل بی رحم که جریان نیاز اولیه مردم را وسیله سودجویی خود قرار می دهند، تبدیل کند.