مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مطهری: طرح امر به معروف و نهی از منکر، طرح مناسب و خوبی است

مطهری: طرح امر به معروف و نهی از منکر، طرح مناسب و خوبی است
علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: متأسفانه دولت‌ها چون نمی‌خواهند به وظیفه خود در قبال امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند از این کار شانه خالی می‌کنند.
آفتاب: مطهری درباره طرح امر به معروف و نهی از منکر که هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: من در تدوین طرح مشارکت داشته‌ام و طرح مناسب و خوبی است.

وی ادامه داد: دولت‌ها معمولا چون نمی‌خواهند آن وظیفه خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را عمل کنند و نمی‌خواهند آن مواردی که نیازمند به اعمال قانون است وارد شوند مخالفت کرده و زیر بار نمی‌روند.

این نماینده مجلس به موضوع حجاب و عفاف و عملکرد دولت اشاره کرد و گفت: در مسئله حجاب و عفاف هم می‌بینیم دولت نمی‌خواهد وظیفه خود را عمل کند و گاهی به صورت تلویحی می‌گوید وظیفه نداریم.

مطهری افزود: این عملکرد در حالی است که اجماع همه فقها بر این است که اعمال قانون در زمینه حجاب و عفاف وظیفه دولت اسلامی است و باید به این وظیفه عمل کند.

وی اضافه کرد: بنابر نظر فقها جایی که نیازمند اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی است و وظیفه مردم نیست؛ لذا مخالفت دولت با این امر طبیعی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز رضایت از طرح امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: موافق این طرح هستم و انشالله تصویب می‌شود و دولت هم باید به وظیفه خود عمل کند.

مطهری امر به معروف و نهی از منکر را مختص به حجاب ندانست و گفت: این کار گسترده شامل همه زمینه‌های مختلف فرهنگی است و به فرهنگ عمومی جامعه تسری پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح جنبه فرهنگی دارد. باید این طرح به شکل لایحه از طرف دولت‌ها به مجلس می‌آمد ولی دولت‌ها مایل به ورود در این حوزه نیستند و هیچ دولتی در این باره لایحه نداده است.

این نماینده مجلس توجه به امر معروف و نهی از منکر را یکی از بندهای قانون اساسی دانست و افزود: متأسفانه این کار انجام نگرفت و قانون آن باید سال‌ها پیش تدوین می‌شد.

به گزارش نسیم، مطهری به نامگذاری سال ۹۲ با عنوان فرهنگ اشاره کرد و گفت: در سالی که نام فرهنگ و توجه به آن مورد تأکید شده اولویت تصویب این طرح افزایش پیدا می‌کند و انشالله دولت هم در این باره اهتمام لازم را انجام دهد.