مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

فرمانده نیروی انتظامی: از آمران و ناهیان، حمایت خاص میکنیم

فرمانده نیروی انتظامی: از آمران و ناهیان، حمایت خاص میکنیم

به گزارش گروه اجتماعی “خبرگزاری دانشجو” سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در پیش از خطبه نماز جمعه ضمن تبریک هفته ناجا اظهار داشت: برای درمان اعتیاد گروه‌های مردم نهاد تشکیل می‌شوند که باید در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گروه‌های مردم نهاد نیز تشکیل شوند.

وی با بیان این‌که ما از آمران به معروف حمایت می‌کنیم، افزود: نباید انتظار داشت که کنار هر ناهی از منکر یک پلیس حضور داشته باشد چرا که چنین امکانی وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ما قول می‌دهیم اگر تعرضی به یک ناهی از منکر صورت گیرد، واحد انتظامی سریعاً به این موضوع رسیدگی و با ضارب و تعرض کننده برخورد قانونی کنیم. در واقع ما از آمران به معروف حمایت خاص خواهیم کرد.

سردار احمدی مقدم بیان کرد: نیروی انتظامی در خصوص دفاع از ارزش‌ها و مقابله با ناهنجاری‌ها و جرایم به صورت جدی اقدام و برخورد خواهد کرد و در این زمینه هیچ سستی وجود نخواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: شاهد هستیم که برخی از دوستان با دغدغه‌ای که دارند به دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستند که باید بگویم این امر و دغدغه‌ آنها در مقابل ناهنجاری‌ها و مسائل فرهنگی برای ما ارزشمند است.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه و یک حکومت دینی است بنابراین باید بسترهای امر به معروف و نهی از منکر از سوی حکومت فعال شود؛ همچنین براساس احکام رهبری و مراجع، امر به معروف در مرحله زبانی کار آحاد مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: صدها کانال و شبکه تلاش‌ می‌کنند تا جوانان را در همه دنیا سست و در فرهنگ غرب مضمحل کنند که این حرکت برای جوامع اسلامی به  ویژه ایران هدفمندتر است.

سردار احمدی مقدم گفت: موادمخدر، تروریست و بی‌ثباتی کشورها باعث شده تا منطقه اطراف ما به مکانی امن برای تروریست‌ها تبدیل شود و استکبار جهانی که خود این تروریست‌ها را ایجاد و مسلح کرده است امروزه با ایجاد ائتلاف‌ نمایشی به دنبال برخورد با آنهاست و در مقابل آنها نیز اظهار ناتوانی می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی  اظهار داشت: جمهوری اسلامی جزیره‌ای آرام در میان اقیانوس پرتلاطم منطقه است و امروز دغدغه مردم ما مسائلی مانند اعتیاد، سرقت چرخ خودرو، جیب بری و سرقت موبایل است اما دغدغه مردم منطقه چیست؟ در شمال عراق، جوانان کشته می‌شوند، ناموسشان لطمه می‌خورد و امنیتی در کشور وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: در مقابل ایستادگی ایران، دشمن با ایجاد گروه‌های تروریستی در همسایه شرقی هرچند وقت یک بار از طریق حرکت‌های تروریستی می‌خواهد مانع حرکت ایران شود البته این کار برای آنها مقدور نیست و تاکنون نیزموفق نبوده‌اند.امروز این حرکت‌های تروریستی به محدوده کوچکی در مرزهای شرقی کشور محدود شده است که باید کنترل شود.

 

سردار احمدی‌مقدم افزود: یک گروه تروریستی در خاک دشمن مستقر شده است و هر بار به نحوی به ما ضربه می‌زند، اما دولت آن کشور هیچ حرکتی برای مقابله با این تروریست‌ها نمی‌کند، هربار که اعتراضی از سوی ایران صورت می‌گیرد، انکار یا اظهار ناتوانی می‌کنند از طرفی هم به ما اجازه حضور برای برخورد با این گروه‌ها را نمی‌دهند.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد قتل‌ها در کشور از پیش طراحی شده نیست و تنها بر اثر نزاع ساده، قتل رخ می‌دهد؛ آمارهای غیرعلمی از مصرف مشروبات الکی،‌مصرف مواد مخدر و مفاسد که توسط برخی مراکز منتشر می‌شود، پایه علمی ندارد.طبق بررسی‌های نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی تهران مشخص شد که تعداد الکلی‌ها در کشور یک دهم معتادان است البته گاهی در مجالس و پارتی‌ها مشروب مصرف می‌شود که این موضوع به دلیل ترویج سریال‌های رسانه‌های ماهواره‌ای است.

وی افزود: در اقتدار باید اقناع افکار عمومی،حل مسائل امنیتی به صورت اجتماعی، قدرت اصلاح سازمان از مفاسد و ارتقای روز افزون سلامت سازمان و روزآمدی به طور جدی لحاظ شده باشد. روزآمدی به معنای داشتن دانش و تجهیزات روز به همراه تخصص برای ارتقای مولفه‌های امنیت اجتماعی است. برای کارآمدی باید خودکفا باشیم که در این راه نیروی انتظامی، در دانش و علوم و تجیهیزات پلیسی، به هیچ کس و هیچ چیزی وابسته نیست.

وی ادامه داد: پلیس نه در نرم افزار و نه در سخت افزار و نه در دانش فنی وابسته نیست و توانسته به خودکفایی لازم دست یابد. باید سرعت خود را در پیشرفت افزایش دهیم و قدرت رقابتی خود را با دنیا حفظ کنیم  چراکه همانطور که ما در حال پیشرفت هستیم، دنیا نیز در حال پیشرفت است اما سرعت پیشرفت ما باید بیشتر باشد تا هم عقب‌ماندگی گذشته جبران شود‌ و هم پیشتازی و برتری در دنیا حاصل شود.

سردار احمدی مقدم بیان کرد: در سال ۸۴ سالانه ۲۸ هزار نفر به دلیل حوادث رانندگی فوت می‌کردند که این آمار امسال به کمتر از ۱۸ هزار نفر رسید. البته در همین مدت تعداد وسایل نقلیه ۲٫۵ برابر شده است که با اقدامات انجام شده توانسته‌ایم تلفات جاده‌ای را کنترل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: تلاش موثری در خصوص راهداری، اورژانس و کنترل الکترونیکی جاده‌ها انجام شده است که در صورت اختصاص تجهیزات لازم  تا سه سال آینده می‌توان تعداد تلفات جاده‌ای را به حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار کشته کاهش داد.

وی ادامه داد: برای همگان توفیق و سربلندی را خواهان هستم و برای مقام معظم رهبری نیز طول عمر را از خداوند منان می‌خواهم