مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

طلوری:باید با انگیزه والا سازماندهی شوید

طلوری:باید با انگیزه والا سازماندهی شوید

مرصاد نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با  انگیزه های والای الهی، فقهی و جمعیتی و به صورت منسجم  سازمان دهی شود.

 

 

به گزارش خبرنگار مرصاد، مهدی طلوری ظهر دوشنبه در کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی که در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی و ترویج آن در جامعه وظیفه ای برای همگان است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مسئله ارشاد، تبلیغ دین و موعظه ها نیست، بلکه صحبت از باید ها و نباید هاست، افزود: متاسفانه شاهد کم رنگ شدن این فریضه در سطح جوامع هستیم.

طلوری در مورد انگیزه انجام این فریضه واجب نیز گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با  انگیزه های والای الهی، فقهی و جمعیتی و به صورت منسجم  سازمان دهی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران خاطر نشان کرد: یک ویژگی مشترک در میان انسان ها این است که خوبی ها را دوست دارند و از منکرات بیزاری می جویند، لذا نباید فریضه امر به معروف را به هیچ بهانه ای ترک کرد.

طلوری در ادامه گفت: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر کار است و همه اهل بیت و معصومین (ع) خود را به کارهای سخت مشغول می کردند، لذا فرهنگ کار در میان آنها بسیار عمیق بود.

وی تصریح کرد: یکی از نشانه های ظهور معروف شدن منکر و بالعکس است و از مسائل مهمی که باید به آن توجه داشت پایین آمدن ظرفیت مردم برای این واجب شرعی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پایان یادآور شد: شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید درست انتخاب شده و طوری باشد که شخصیت فرد جریحه دار نشود.