مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

دیدار احیاگران واجب فراموش شده با آیت الله جاودان

دیدار احیاگران واجب فراموش شده با آیت الله جاودان

جمعیتتان را حفظ کنید و پیگیر باشید و این کار به از خود گذشتگی نیاز دارد ولی آن چیزی که به دست می‌آورید آن قدر ارزشمند است که ارزش از خود گذشتگی و وقت گذاشتن را دارد.

حضرت آیت‌الله جاودان از اساتید اخلاق و عرفان اسلامی در دیدار با جمعی از آمرین به معروف بیان داشتند: طبق فرمایش امیرالمومنین در نهج‌البلاغه، امر به معروف در مقایسه با مجموعه کارهای خوب که در شمار آن‌ها هم جهاد، خمس، زکات، روزه، نماز… قرار دارد، افضل است.

این استاد اخلاق در ادامه فرمود: با این تعبیری که امیرالمومنین فرمودند بزرگترین عبادت امر به معروف است. اگر می‌خواهید به درجات بالای ایمانی برسید لازم نیست کار خاصی انجام دهید، فقط امربه معروف کنید. امر به معروف با این فرمایشی که امیرالمومنین فرموده‌اند شما را به درجات بالای ایمانی می‌رساند. وقتی ما این چنین جایگاهی را برای امر به معروف می‌شناسیم و می‌دانیم هر نمونه امر به معروف که انجام می‌دهیم مسلما رضایت حضرت صاحب پشت سر آن است . هر دانه به دانه امر به معروف که انجام می‌دهیم حتما رضایت حضرت وجود دارد اما نمی‌دانیم آن نمازی که می‌خوانیم یا روزه و سایر عباداتی که انجام می‌دهیم مورد رضایت ایشان است یا نه؟

حضرت آیت‌الله جاودان در ادامه بیان داشت: این که جرأت پیدا کنیم و امر به معروف کنیم این جرأت از ایمان سرچشمه می‌گیرد. در حدیثی آمده از مومنی که ایمان ندارد تعجب می‌کنم. یعنی چه مومنی که ایمان ندارد؟ یعنی کسی که امر به معروف نمی‌کند.

ایشان خطاب به احیاگران امر به معروف و نهی از منکر فرمودند: نمی‌دانم شاید این راهی است که خدا برای شما امر به معروف کنندگان باز کرده در این راه از خدا و امام زمان کمک و استغاثه بخواهید که این توفیق را تا پایان عمر از شما نگیرد. ثمره یک عمر پاکدامنی اولیای بزرگ الهی یک لبخند امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است ولی شما می‌توانید هر روز لبخند رضایت حضرت را ببینید. این که می‌گویند مسئولین همراه نیستند، نباشند. می خواهند حمایت بکنند یا نکنند و یا حتی مانع ایجاد کنند. شما بکوشید جمعیتتان را افزایش دهید و لو یک نفر اضافه شود و حتی یک بار امر به معروف کند، این خیلی خوب است. از خداوند بخواهید که جمعتان را حفظ کند و این توفیق را از شما نگیرد و بگویید خدایا ما کاری نکردیم و همه‌اش را تو کرده‌ای، و اگر جرأتی کردیم و خطری کردیم قوتش را تو داده ای و این مرحمت الهی را شکر کنید.

ایشان در خاتمه ابراز داشتند: مجوز امر به معروف و تذکر لسانی ما قرآن است. اگر منکرات بزرگ اجتماعی انجام می‌شود آن را به رسانه‌ها بکشانید و آگاه‌سازی کنید، این قدم اول است و یا یک جمعیتی درست کنید علیه آن منکری که در حال انجام است تا آن قائله بهم بخورد.