مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

حکم قصاص ضارب شهید خلیلی صادر شد

حکم قصاص ضارب شهید خلیلی صادر شد

با حکم قاضی اصغرزاده ضارب علی خلیلی به اعدام محکوم شد.

قاضی اصغرزاده در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: پس از بررسی پرونده و استماع دفاعیات متهم و وکلای هر دو طرف دادگاه حکم به قصاص ضارب علی خلیلی داد.
گفتنی است در ۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۰ در یکی از محلات شرق تهران شهید علی خلیلی ۱۹ ساله‌ در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت که در نهایت بعد از گذشت حدود ۲ سال منجر به شهادت وی شد.
اولین جلسه دادگاه ۱۲ خرداد برگزار شد
۱۲ خردادماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده شهید علی خلیلی با ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور اولیای دم مقتول و نماینده دادستان در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد
در جریان برگزاری این دادگاه و پس از اظهارات اولیای دم و همینطور پس از دفاعیات متهم، زمانی وکیل متهم در جایگاه حضور یافت و پس از ارائه لایحه دفاعی خود در ۵ صفحه به ریاست دادگاه، اظهارداشت: ما تقاضای بررسی نظریه پزشکی قانونی نسبت به قتل علی خلیلی را داریم مبنی بر اینکه چه مقدار جراحت وارده بر شهید علی خلیلی منجر به تسریع در مرگ وی شده است.
وی به جریانات رسانه‌ای و گستردگی این پرونده در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: باید روند دادگاه به شکلی باشد که عدالت اجرایی شود و جریانات رسانه‌ای در افکار و رأی دادگاه نقش شدیدی ایفا نکند.
زمانی تاکید کرد: هیچ مزاحمت نوامیسی بر اساس تحقیقات صورت گرفته که در گذشته انجام شده توسط متهم صورت نگرفته است و بنده تقاضای برائت متهم از اتهام قتل عمدی را دارم.
در ادامه این جلسه قاضی اصغرزاده خطاب به زمانی وکیل متهم تذکر داد، دادگاه فقط براساس مضامین قانونی حکم صادر خواهد کرد و هیچگونه مسائل حاشیه‌ای تاثیری در تصمیم‌گیری ما نخواهد داشت و به آنچه از نظر حقوق و قضایی مشخص است، عمل خواهیم کرد.
قاضی اصغرزاده یادآور شد: قطعاً شرایط امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما و همینطور روحانی بودن می‌تواند آثاری را بر ذهنیت مردم داشته باشد و حق هم همین است ولی مطمئناً آثاری در نتیجه جلسه نخواهد داشت.
در ادامه قاضی تنفس کوتاهی را اعلام کرد و پس از تنفس، اتمام جلسه اول دادگاه را اعلام و عنوان کرد در جلسه بعدی به زوایای دیگر این پرونده خواهیم پرداخت.
منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی در مورد پرونده طلبه ناهی از منکر هستیم
قاضی اصغرزاده در ۱۷ خرداد ماه گفت‌وگویی را با خبرگزاری فارس درباره زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه انجام داد و گفت: تاریخ بعدی دادگاه شهید علی خلیلی پس از نظر نهایی پزشکی قانونی مشخص می‌شود.
وی افزود: پرونده جهت بررسی مجدد به کمیسیون پزشکی قانون ارجاع داده شده است.
قاضی شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران تصریح کرد: تاریخ بعدی دادگاه شهید علی خلیلی پس از نظر نهایی پزشکی قانونی مشخص می شود.
رئیس شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران درخصوص اینکه پیش بینی شما برای بازگشت پرونده از کمیسیون پزشکی قانونی چه تاریخی است گفت: نمیتوانیم پیش بینی کنیم اما معمولا اینگونه بررسی‌ها یک تا دو ماه به طول می‌انجامد.
یک مهر دومین جلسه دادگاه برگزار شد
سرانجام پس از گذشت نزدیک دو ماه در روز یک مهر امسال در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری و به ریاست قاضی اصغرزاده دومین جلسه محاکمه ضارب خلیلی برگزار شد و به اتهامات این فرد رسیدگی شد.