مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

حمایت بی بی سی فارسی از قاتل شهید خلیلی

حمایت بی بی سی فارسی از قاتل شهید خلیلی
در این یادداشت با دروغ خواندن ماجرای چاقو خوردن شهید خلیلی، آن را به ایست و بازرسی علی خلیلی و دوستانش در خیابان و گیردادن بی‌‌مورد آن‌ها به موسیقی اتومبیل ضارب و سپس شروع تعقیب و گریز ۲۰ کیلومتری میان آنان مربوط می‌کند.

به گزارش جهان به نقل از مشرق، بی‌بی‌سی فارسی در یادداشتی گزارش‌گونه به قلم مسیح علی‌نژاد، اقدام به دفاع از ضارب و قاتل شهید خلیلی کرد.

معصومه (مسیح) علی‌نژاد، از عناصر دست دوم ضد انقلاب، در این یادداشت با بهانه قرار دادن درخواست انصار حزب‌الله از وزارت کشور جهت اخذ مجوز برای امر به معروف و نهی از منکر منسجم در خیابان‌ها، به نقل از عبدالحمید محتشم، بهانه شروع تحرکات انصار حزب‌الله را شهادت علی خلیلی عنوان کرده و در ادامه برای گرفتن بهانه از دست انصار حزب‌الله و ایجاد شرایطی برای عدم حضور این عده در خیابان‌ها تلاش کرده است تا اساس ماجرای مضروب شدن شهید علی خلیلی را تحریف کند.

مسیح علی‌نژاد، کسی که کمپین آزادی‌های یواشکی را راه‌اندازی کرد همانطور که در تصویر زیر می‌بینید در لید خبر مشکل اساسی خود را اعلام کرده و نسبت به حضور ایست‌ و بازرسی‌های بسیج در خیابان و تذکراتی که افراد آن به برخی اشخاص مشکوک می‌دهند حمله کرده است.

هر چند که این ایست و بازرسی‌ها عموما به درخواست نیروهای امنیتی کشور برای گیرانداختن عده‌ای خاص در خیابان‌ها و پاک کردن شهر از لوث وجود عده‌ای شرور و قاچاقچی تحت تعقیب است اما بی‌بی‌سی فارسی در این یادداشت با دروغ خواندن ماجرای چاقو خوردن شهید خلیلی، آن را به ایست و بازرسی علی خلیلی و دوستانش در خیابان و گیردادن بی‌‌مورد آن‌ها به موسیقی اتومبیل ضارب و سپس شروع تعقیب و گریز ۲۰ کیلومتری میان آنان مربوط می‌کند.

مسیح علی‌نژاد به نقل از پدر ضارب شهید خلیلی نوشته است: بچه ها نوار موسیقی می‌گذارند توی ماشین، شش نفر از همکلاسی‌های‌شان(!) بودند. اینها هم ایست و بازرسی داشتند و گفتند نوار را خاموش کنید. پسرم هم گفت جشن است به شما چه مربوط است. بعد (علی خلیلی) گفت عباس جلوی ماشین را بگیر. پسرم و دوستانش دیدند ایست و بازرسی است، فرار کردند. سه تا موتور که ترک آن سه نفر نشسته بودند دنبال اینها می‌کنند. از میدان هفت حوض تا چهار راه سیدالشهداء بیست کیلومتر است مگر می‌شود امر به معروف را به زور انجام دهند؟

همچنین در پایان باز هم از قول پدر ضارب شهید خلیلی آمده است: متأسفانه پرونده را سیاسی کردند و ما هم دست‌مان به هیچ جایی بند نیست. توی روزنامه‌ها مطرح می‌کنند که نهی از منکر بوده و همین‌ها کار را خراب کرده. من خودم به سیاست وارد نیستم برای چی پرونده را سیاسی کردند؟

در پاراگراف بالا و لید خبر، نویسنده سعی دارد تا برای رسیدن به اهداف خود مسئله امر به معروف و نهی از منکر سامان‌دهی شده از سوی حکومت را از چند جهت مورد حمله قرار دهد: نخست آنکه آن را مشکلی دست و پاگیر برای مردم تعریف کند. دوم آنکه آن را تبدیل به یک معضل سیاسی کرده و در نتیجه جرم عمومی قاتل شهید خلیلی که برای مصائبش مرثیه‌سرایی هم می‌کند را به گردن حکومت و اساس انجام شدن یک واجب دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر بیاندازد.

پر واضح است که نقطه مقابل امر به معروف و نهی از منکر صحیح، اصولی و تاثیرگذار، چیزی نیست جز کمپین آزادی‌های یواشکی (بخوانید بی‌حیایی و بی‌غیرتی یواشکی).