مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

استادتقوی: ناهیان،نگرانی دولت را درک کنند

استادتقوی: ناهیان،نگرانی دولت را درک کنند

در جلسه ماهیانه سرگروه های تشکل های مردمی امر به معروف و نهی ازمنکر استان؛ مورخ ۲شهریور۹۳ ، یکی از مهمترین موضوعات، صحبتهای اخیر برخی مسئولان منتصب به دولت و نحوه تعامل با ایشان بود.

در پی ابراز نگرانی برخی سرگروه ها از تلاش دشمن برای ایجاد توهم تقابل ناهیان از منکر با دولت ، استاد تقوی خاطرنشان کردند: با توجه به فرموده اخیر مقام معظم رهبری که امر به معروف و نهی از منکر را اعتدال نامیدند، جایی برای نگرانی کسانی نمی ماند. مگر اینکه برخی افراد یا گروهها بخواهند به اسم امربه معروف و نهی از منکر حرکات افراطی انجام دهند که این نه مورد تایید رهبری و دولت و نه مجمع گروههای احیاگر است. آقای رئیس جمهور نه فقط به عنوان یک عالم دین، بلکه به عنوان مسئول قوه ی مجریه کشور، بارها بر لزوم و اهمیت امر به معروف و همگانی بودن مرتبه لسانی آن تاکید کرده اند. لکن نگرانی هایی هم دارند که باید برای رفعش چاره اندیشی کرد.

2695653882321946766وی همچنین ضمن بیان این نکته که منکر فقط بدحجابی نیست، افزود: ما نگرانی های دولت را درک میکنیم و اگرچه کارمان فقط گسترش تذکر لسانی با آداب و ملاطفات است، اما درصدد کاهش آن نگرانی ها هستیم. و اصالتاً ایجاد هسته های امربه معروف و نهی از منکر برای کمک به دولت اسلامی است. و ما نباید به جای برداشتن بار از روی دوش مسئولان نظام، باری بر دوش آنها شویم.

مهندس تقوی درباره صحبت اخیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران که با اغراق و تحریف در شبکه ماهواره ای “من و تو” و برخی سایتهای خبری منتشر شده، بیان داشت: آقای چاووشی مطلب درستی فرموده اند؛ ایشان تذکر لسانی را عمومی و همگانی دانسته و اقدام مرحله سوم یعنی برخورد فیزیکی را کار حکومت می داند. مگر حرفی غیر از حرف شرع گفته است؟! به گزافه های شبکه های ماهواره ای که بر طبل تفرقه می کوبند توجه نکنید.

وی همچنین درباره گشت های موتوری که اخیرا توسط برخی گروه ها فعال شده گفت: هیچ کس بدون مجوز حاکم شرع، حق برخورد عملی (فیزیکی) ندارد؛ چه بر موتور سوار باشد چه پیاده. این سه گروه گشت های موتوری تا جایی که ما اطلاع داریم، آموزش دیده اند و با زبان نرم و لحن مناسب، فقط به تذکر لسانی می پردازند. به شایعات دامن نزنید.

استاد علی تقوی مدرس و سخنران امر به معروف و نهی از منکر

استاد تقوی بنیانگذار جمعیت مردمی گروه های احیاگر

این پژوهشگر علوم دینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اطلاق عبارت “گروه های خودسر” به این مجموعه ها گفت: قطعاً منظور آقایان از گروه های خودسر، ناهیان از منکر نیست. چون نهی از منکر لسانی مثل نماز بر همه واجب است و مجوز نمیخواهد. و احدالناسی جرات ندارد و حق ندارد جلوی تذکر لسانی را بگیرد و مانع انجام این واجب مهم الهی شود.

بنیان گذار مجمع گروههای احیاگر واجب فراموش شده همچنین با تاکید بر ضرورت وحدت بین مردم و مسئولان، از گروه های مردمی ناهی از منکر خواست تا ضمن درک برخی نگرانی های دولت، با توسعه سریع و دقیق فعالیت معاونتهای آموزش، زمینه تسریع در همگانی شدن تذکر لسانی را فراهم آورده؛ و همواره خود را در کنار مسئولان نظام ببینند.