مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

قوه قضائیه با هتاکان به نوامیس قاطعانه برخورد کند.

قوه قضائيه با هتاکان به نواميس قاطعانه برخورد کند.

خبرگزاری آریا- مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشورگفت: قوه قضائیه همچنان که در مبارزه با مفسدان اقتصادی، اقتدار نظام را نشان داد با مروجان فساد و فحشا و هتاکان به نوامیس مردم نیز برخورد جدی کند. 
به گزارش خبرگزاری آریا ،حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی منکر در دین اسلام گفت: این فریضه یکی از اصول مسلم  و مورد توجه دین اسلام  است که توجه به آن سایر اصول و فروع نیز، قابلیت تحقق خواهند داشت.

وی افزود: دین اسلام نگاه فردی و اجتماعی به جامعه دارد و مسایل اجتماعی و فردی توامان ودر کنار هم مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به معنای توصیه به خوبی، سفارش به نیکی ها و نهی از بدی‌هاست و اسلام بشارت و تبذیر را به نحوی با هم در امر به معروف و نهی از منکر قرار داده است.

وی ادامه داد: این اصل در سایر ادیان نیز مطرح بوده است و در دین اسلام توجه ویژه ای به آن شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این‌که در قانون اساسی جمهوری اسلامی به این فریضه توجه شده بیان داشت: حضور مردم در راهپیمائی ها، یک امر به معروف و نهی از منکر است که دشمنان را از تعدی به کشور منع کرده است؛ اما متاسفانه این فریضه مورد فراموشی قرار گرفته است.

وی گفت: علما با جمع آوری احادیث، ما را متوجه این امر کرده اند که آبادانی شهرها و روستاها و حفظ روحیه معنوی در حفظ امر به معروف و نهی از منکر است؛ اما با همه سفارشات دین و اهل‌بیت عصمت و طهارت‌(ع) این موضوع مورد بی مهری است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب سفارش موکد به این فریضه دارند افزود: از آحاد جامعه از کارشناسان تا مسئولان، باید توجه خاصی به این موضوع شود و این یکی از مسئولیت های حکومت می باشد.

وی با اشاره به ناکافی بودن  حمایت مسئولان از آمرین به معروف اظهار داشت: مسئولین ابزارهای کافی و لازم را به کار نمی برند و از کسانی که آمر به معروف و ناهی از منکر  هستند، حمایت کافی و وافی انجام نمی شود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین رضایی به شهادت طلبه آمر به معروف اشاره کرد و گفت: هنگامی که چند هتاک، قصد هتک حرمت به چند خانم می کنند، حجت‌الاسلام شهید خلیلی نهی از منکر می کند؛اما مفسدان فی العرض به ایشان تعدی کرده و وی را  مضروب می  سازند. ضاربان از زندان آزاد شدند و متاسفانه ایشان که جانباز می شود و دو  سالی نیز به این درد و رنج ها دست و پنجه نرم می کرد شهید شد.

وی با بیان این‌که مسئولان  باید از کسانی که به معنای حقیقی کلمه امر به معروف و نهی از منکر می کنند حمایت ‌کنند گفت: تذکر لسانی گام اول در امر به معروف و نهی از منکر است، اما آن چیزی که مهمتر است عمل مسئولان در امر به معروف و نهی از منکر است که برخی ها این موضوع را مورد کم توجهی قرار داده اند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون با بیان این‌که مقام معظم رهبری تصریح کردند جوانان باید ضمن رعایت اصول و متانت خاص خود مسئولین را همیشه مورد نقد قرار بدهند و از این وظیفه خطیر خودشان لحظه ای کوتاه نیایند بیان داشت: ایشان ما را به این موضوع توجه داده اند،البته در موضوع شهید خلیلی کوتاهی شد.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد شناسایی مسئولیت و وظیفه است یادآور شد: چون اهداف و وظایف خود را به خوبی شناسایی نکرده ایم در عملکرد نیز دچار مشکل شده ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی با بیان این‌که دراجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر  از لحاظ قانونی مشکلی نیست افزود: اگر در جایی از قانون کمبودی وجود داشته باشد، مسئولان باید به وظایف خود عمل کنند و قوانین مورد نیاز را وضع نمایند.

وی با بیان این‌که مردم در تاسیس نظام، پیروزی و در حفظ آن نقش داشته و دارند و مسئولان باید خود را خادم مردم بدانند گفت: در جایی که مردم حضور پیدا می کنند مسئولان باید با جدیدت تمام و پیشرو تر از مردم اقدام کرده و  قانون وضع کنند و از اجرای قانون حمایت نمایند و نظارت داشته باشند و از متعدیان و هتاکان قانون که به نوامیس مردم تعدی می کنند و منکر را گسترش می دهند مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

مسئول  سازمان بسیج روحانیون و طلاب با بیان این‌که دشمنان فکر می کنند با دست به دست شدن قدرت، ملت ایران  از آرمان های خود دست می‌کشد، گفت: مردم ما این گونه نیستند و نخواهند بود و این را در مواقع و زمان های  مختلف نشان داده اند.

وی با بیان این که مسئولان ما باید با حکمت، عزت، سیاست و زیرکی، دشمن را ببینند و بدانند که او از نقشه کشیدن برای کشور دست برنمی دارد یادآور شد: مسئولان قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی به خوبی عمل کردند، اقتدار و شان انقلاب را نشان دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی بیان داشت: مسئولان همچنان که در مبارزه با مفسدان اقتصادی اقتدار نظام را نشان دادند در مبارزه با مفسدان فرهنگی و آن کسانی که شان نظام را می خواهند زیر سوال ببرند و آنهایی که ترویج دهنده منکر هستند و فساد و فحشا را در جامعه گسترش می دهند برخورد کنند.

وی با اشاره به پیام شهادت حجت‌الاسلام خلیلی گفت: پیام ایشان مظلومیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، یکی از ارکان فرهنگ ما همین امر به معروف و نهی از منکر است، ما همه موظف هستیم که نسبت به این فریضه عمل کنیم و امر به معروف و نهی از منکر را گسترش و ترویج دهیم و نگذاریم نسبت به آن بی توجهی و فراموشی صورت گیرد.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گفت: قرآن به ما دستور می دهد که از میان شما جمعی باید مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشند؛ قانون نیز  این را به ما تکلیف و دستور داده است.

وی افزود: دشمن اگر مفسده و منکرات را در کشور ما از طریق ماهواره، رسانه های مجازی، روزنامه‌ها گسترش می دهد نباید مسئولین در مقابل آن ساکت بمانند.

منبع:آریا