مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بیانیه تجمع مردم اصفهان در دفاع از آمرین به معروف

بیانیه تجمع مردم اصفهان در دفاع از آمرین به معروف

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَ آتَوُا الزَّکَاهَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَ لِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ

(یاری گران دین خدا) آنانند که اگر آنها را در روی زمین تسلط و توان دهیم نماز به پا می دارند و زکات می پردازند و مردم را به کار پسندیده وا می دارند و از هر عمل ناپسند و زشت باز می دارند و عاقبت همه کارها از آن خداست.

سوره حج – آیه ۴۱

سلام و صلوات بی پایان حق تعالی به روح مطهر پیامبر اعظم و ائمه اطهار ( سلام الله علیهم اجمعین ) که بی شک پرچمداران امر به معروف و نهی از منکر در زمان خویشند و مظهر مقاومت و ایستادگی در راه ارزشهای اسلامی.

و سلام و درود خداوند تا همیشه ی هستی بر حضرت فاطمه ( سلام الله علیها ) که شهید راه ولایت و دفاع از بزرگترین مظلوم مقتدر تاریخ گشت. و سلام بر فاطمیه.

فاطمیه یادآور ایثار و فداکاری و از خود گذشتن تا به خدا رسیدن و احیاء ارزش‌ های اسلامی است. فاطمیه یادآور دفاع از ولایت و جانبازی در راه ارزش ها و اصالت هاست. فاطمیه فصل امر به معروف و نهی از منکر است.

علی خلیلی جانباز ناهی از منکر نیز عاقبت روز یکشنبه  ساعت ۱۹ بر اثر بیماری طولانی پس از جراحات وارده، دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نایل گردید. اتفاقی که به تواتر در کشورمان به وقوع پیوسته و تا وقتی که نگرش به مقوله ی امر به معروف و نهی از منکر همین باشد که هست، همچنان شاهد اتفاقات مشابه خواهیم بود.

رهبرمعظم انقلاب سال ۷۱ فرمودند : « مبادا کسانى باشند که اگر کسى امر به معروف و نهى از منکر کرد، از او حمایت نکنند، بلکه از مجرم حمایت کنند! البته خبرهایى از گوشه و کنار کشور، در بعضى از موارد به گوش من مى‌رسد… هر جا که بدانم و احساس کنم و خبر اطمینان‌ بخشى پیدا کنم که آمربه معروف و ناهى از منکر، خداى نکرده مورد جفاى مأمور و مسئولى قرار گرفته، خودم وارد قضیه خواهم شد…»

ایشان این رسالت را تا حدی سنگین می داند که تأکید می کنند در صورت کوتاهی در این امر خودم به شخصه وارد خواهم شد.

چه تعداد گلوی دیگر باید بدست اراذل بریده شود تا ندای مظلومیت آمرین به معروف و ناهیان از منکر شنیده شود؟ چند شهید دیگر در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر باید داده شود؟ حد یقف این ماجرا تا کجاست؟

مگر امر به معروف و نهی از منکر اصل هشتم قانون اساسی نیست؟ مگر صراحتاً در قانون نیامده که نباید اجرای این اصل بر روی زمین بماند؟

شهادت یک طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر، آن هم در نظام جمهوری اسلامی و بهار حاکمیت دین، این سوال را تداعی میکند که چه شده و چه بر سرفرهنگ جامعه آمده که در ام القرای جهان اسلام و پایگاه جهان تشیع با ناهی از منکر چنین رفتاری میشود؟

شاید اگر قوای سه‌ گانه، خصوصاً نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و نهادهای مسئول از آغاز انقلاب اسلامی ایران تاکنون دغدغه‌ تفسیر و تبیین اصل هشتم قانون اساسی را داشتند، امروز حکم قانون و برخورد دستگاه قضاء تا این حد برای ضاربان آمر به معروف و ناهی از منکر سهل و آسان نبود!

شاید اگر بیش از سه دهه سکوت و تغافل در برابر دستور و فرمان صریح حضرت امام ( رحمه الله علیه ) مبنی بر « تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر » را شاهد نبودیم، اکنون چنین غافلگیر نمی شدیم و پرکشیدن لاله های سرخ را به نظاره نمی نشستیم.

امروز ما در سنگر اتحاد با امام عصر خویش تجدید پیمان میکنیم و با پشتوانه ایمان به خدا و با تاسی به فرمان رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی و با اتکا به ذخیره پایان ناپذیر خون شهیدان اعلام می داریم:

۱-اهداف مقدس امام راحل(ره) در تاسیس حکومت اسلامی و منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) در اعتلای جمهوری اسلامی ایران و ارزش های اسلامی، بویژه در خصوص اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر امر به معروف ونهی از منکر، مورد تاکید مراجع عظام و خواست مردم سرافراز و شهید پرور ایران اسلامی بوده و از تمامی مسئولان نظام بویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که با رای ملت انتخاب شده اند می خواهیم در این راه تمام سعی و توان خود را به دور از مماشات و فرافکنی به کار گیرند و طرح وارده  در صحن مجلس محترم شورای اسلامی مبنی بر تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر را در اسرع وقت به نتیجه و سرانجام برسانند.

۲-از علمای اعلام، ائمه محترم جمعه و جماعات و روحانیت دلسوز اسلام و انقلاب اسلامی و نیز نخبگان و فرهیختگان جامعه انتظار داریم برای تقویت نظارت همگانی، آموزش و ترویج تذکر لسانی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و با تکیه بر توان و بنیه علمی خویش با نهضت فراگیر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همراه شده و نقش و وظیفه اساسی خود را بیش از پیش ایفا نمایند.

۳-دستگاههای اجرایی با حمایت از شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، زمینه فعالیت و اثر بخشی بیشتر آنان را فراهم نموده و از شوراها نیز می خواهیم با عزم و همت عالی برای صیانت از ارزشهای دینی و احیای این فریضتین مقدس بکوشند.

۴-تعرض و بی حرمتی به آمران به معروف و ناهیان از منکر از سوی اراذل و متجاوزان به نوامیس مردم به هیچ وجه با احکام و قوانین سازگار نبوده و از قوه ی قضائیه و نیروی انتظامی می خواهیم خود را موظف به حمایت قضائی از آمران و ناهیان بدانند و به دنبال راهکاری باشند تا این اصل مهم قانون اساسی به خوبی اجرا شده و از بروز چنین فجایعی بدست اراذل واوباش جلوگیری شود.

۵-می بایست تدبیری اندیشیده شده و دادگاه ویژه ای برای رسیدگی به مسایل امر به معروف و نهی از منکر تشکیل و با نظارت شخص رئیس محترم قوه قضائیه قاضیانی منصوب شوند که انگیزه های لازم و نگرش انقلابی داشته باشند و به گونه ای عمل کند که مرتکبان منکر ، احساس نکنند هر کاری دلشان می خواهد می توانند انجام دهند و آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز در امان قانون و حمایت های قضایی لازم باشند.

۶-قوه قضائیه و سایر مسئولین مرتبط، با عوامل جنایت به قتل رسیدن طلبه مومن و شهید ناهی از منکر و کوتاهی کنندگان در امر پذیرش و درمان وی قاطعانه برخورد کند و درس عبرتی برای سایرین برجای گذارند.

۷-از مسئولان محترم نظام جمهوری اسلامی ، بویژه قوای سه گانه ، صدا و سیما ، نیروی انتظامی ، رسانه های مکتوب و غیره ، می خواهیم به صورت جدی ، برنامه ریزی شده و هوشمندانه ، موضوع حجاب و حیا و عفاف را که نوک پیکان تهاجم دشمنان است، مورد اهتمام ویژه قرار داده و برای تامین فضای صحیح و سالم برای جوانان و خانواده ها و نوجوانان، تمهیدات و اقدامات مناسب اندیشیده و اجازه بروز بی حجابی، بدحجابی، هنجارشکنی، زیر پا نهادن احکام مسلم شرع مقدس و بی اعتنایی و دهن کجی به خون پاک شهدا را ندهند.

۸-آمران به معروف و ناهیان از منکر با بهره مندی از منویات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب درخصوص این فریضتین الهی، همچون گذشته با عزمی راسخ ، زبانی خوش و قولی لیّن، همچون کوهی استوار در راه احیای سنت و شرع مقدس بکوشند و بدانند که به فرموده مقام عظمای ولایت : « امروز هر حنجره ای که دیگران را به احیای معارف اهل بیت ( علیهم السلام ) و وحدت بین مسلمین فرا خواند، آن حجره الهی است »

شهید علی خلیلی اولین کسی نبود که مورد جسارت قرار می ‌گرفت کما اینکه بسیاری دیگر نیز، در حین انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مورد جسارت اهل منکر که عده ای بسیار قلیل و ناچیز در بین خیل عظیم مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی هستند، قرار گرفته اند، اما از خداوند می‌خواهیم به همت مسئولین دلسوز و انقلابی و با پیروی از فرامین حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، آنچنان روح اخلاق اسلامی بر جامعه ما حاکم شود و جرات و شهامت برخورد با عاملان اینگونه جنایت‌ها را به مسئولان امر عنایت کند که بعد از این نه تنها شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم بلکه شاهد أشد برخوردهای عبرت آموز با افرادی باشیم که گوش شنیدن امر به معروف و نهی از منکر را ندارند.

امروز به لطف خداوند متعال، در سایه‌ سار امن انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه‌ فقیه و به برکت خون شهدای جنگ تحمیلی، اقشار مختلف جامعه خصوصاً جوانان میل به دین و دینداری دارند و در خود شهامت و جرات امر به معروف و نهی از منکر را می ‌بینند اما این وظیفه مسئولان است که با حمایت قاطعانه از آمران به معروف و ناهیان از منکر راه را برای آنان هموار کنند.

در پایان، ما مردم همیشه بیدار شهر شهیدان و دارالمومنین اصفهان، ضمن اعلام مواضع خود تاکید می کنیم ، بندهای اعلامی فوق الذکر مورد مطالبه جدی تمامی دردمندان و دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی است و نباید در حد حرف و صدور بیانیه باقی بماند و قطعا مورد پیگیری جدی و خواست مسلم مردم با بصیرت و انقلابی قرار خواهد گرفت.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

۱۳۹۳/۰۱/۱۰

منبع: rahebehesht.org