مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

تحدید نسل خطری راهبردی برای امنیت‌ملی است.

تحدید نسل خطری راهبردی برای امنیت‌ملی است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ‏هفتمین مجمع عمومی بسیج جامعه پزشکی، با گرامیداشت ایام دهه‌فجر، گفت: اگر ما پیشرفتی کرده‌ایم نباید گذشته را فراموش کنیم، چرا که ما با تفکرات آرمان‌خواه، آزادی‌خواه و مجاهدت‌پیشه، پیشرفت کرده‌ایم.

وی با توجه به پیشرفت چشمگیر در عرصه‌های علمی در کشور، این مهم را یک معجزه دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های چشمگیر ما با وجود همه مانع تراشی‌ها و کینه‌ورزی‌های همه قدرت‌های بزرگ دنیا معجزه است و این امداد الهی و معجزه به سبب این بوده که ملت ما از خود، مایه گذاشته و نسبت به سرنوشت بشریت بی‌تفاوت نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به اهمیت مجمع بسیج، هدف این مجمع را تولید گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه سلامت عنوان و تاکید کرد: باید همه مجموعه بسیجیان در عرصه سلامت پیشتاز شوند و به صورت هم‌گرا و یکپارچه تلاش کنند تا یک برآورد مشترک از ظرفیت سلامت کشور ارائه و بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: باید فرصت‌ها، موانع و امکانات ارزیابی شود و اولویت‌ها، سیاست‌های اساسی و راه‌کارهای عملیاتی برای عبور از موانع و بهترین بهره‌گیری از فرصت‌ها برای رسیدن به هدف پیدا شود.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه باید الگوی اسلامی و ایرانی را در حوزه سلامت ترویج دهیم، گفت: قشر پزشکی، در عرصه ‏سازندگی و خدمت‌رسانی به مردم، تلاش بسیاری انجام داده، به طوری که در حال حاضر ۷۰ هزار نفر از پزشکان ‏برای ارائه خدمت به مردم در بسیج جامعه پزشکی اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر این کار انجام شود یقینا بقیه پزشکان هم به این طرح خواهند پیوست.‏

وی ملاک اصلی بحث سلامت را میزان امید به زندگی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در عرصه سلامت به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم، به طوری که متوسط عمر از سن ۵۷ سال در اوایل انقلاب به ۷۴ سال در حال حاضر رسیده و باید ملاک اصلی بحث سلامت، میزان امید به زندگی باشد نه خدمات درمانی و پیشگیری و بهداشت را بایستی در اولویت قرار دهیم در صورتی که متاسفانه بیشتر به خدمات درمانی پرداخته شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان تاکید کرد: افزایش جمعیت را باید جبران کنیم، چرا که تحدید نسل خطر استراتژیکی و راهبردی برای امنیت‌ملی را در پی دارد که امیدواریم شاهد فعالیت جدی از سوی بسیج جامعه پزشکی باشیم.