مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مراسم بزرگداشت طلبه شهید ناهی از منکر علی خلیلی در رشت برگزار شد

مراسم بزرگداشت طلبه شهید ناهی از منکر علی خلیلی در رشت برگزار شد

مراسم گرامیداشت طلبه شهید امر به معروف و نهی از منکر علی خلیلی در حسینیه شهدای گمنام رشت با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

مراسم گرامیداشت طلبه شهید امر به معروف و نهی از منکر علی خلیلی عصر روز پنجشنبه هفتم فروردین ۹۳ با حضور جمع کثیری از مردم در حسینیه شهدای گمنام رشت برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین سمیعی در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه انسان با انجام امور واجب وارد بهشت می‌شود، گفت: شناخت امر واجب نخستین سیر و سلوک به طرف خداوند است. وی، به‌جا آوردن امور واجب را نخستین منزل بندگی خداوند عنوان کرد و افزود: انجام امور واجب موجب ایجاد فضیلت و نزدیکی به خداوند می‌شود.

349789123

این مبارز باسابقه گیلانی با بیان اینکه خداوند نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و … را برای انسان واجب کرده است، تصریح کرد: انسان با انجام امور واجب به اوج می‌رسد و جایگاه خود را در عالم هستی پیدا می‌کند. حجت السلام سمیعی انجام امور واجب را سبب نجات انسان از بندگی غیر خداوند دانست و بیان کرد: انسانی که در مقابل خداوند تعظیم کند در مقابل هیچ ظلمی کرنش نمی‌کند. وی، ایمان را به دلیل شناخت قلبی انسان مومن از خداوند ذکر کرد و گفت: ظاهر و باطن مومن یکی است. سمیعی با اشاره به اینکه استعمار به دنبال دور کردن مسلمانان از دین و قرآن است، خاطرنشان کرد: اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین ادیان است و قرآن بهترین مسیر را به انسان‌ها نشان می‌دهد. این فعال سیاسی گیلان وجود مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی در جامعه را به دلیل عمل نکردن به وظایف دینی خواند و یادآور شد: تمام احکام اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا می‌کند و نهادینه می‌شود. وی با تاکید براینکه مسلمانان تنها از خداوند خوف دارند، تصریح کرد: ملت ایران دفاع از آرمان‌های توحیدی را از امام (ره) آموخته است. سمیعی به تحمل تمام مشکلات برای حفظ ارزش‌های اسلامی توسط امام (ره) اشاره کرد و افزود: ولایت فقیه برای نجات بشریت است و انسان‌ها را از یوغ بندگی ستمگران نجات می‌دهد. حجت السلام و المسلمین سمیعی دفاع از حریم ولایت و امامت را بزرگ‌ترین فریضه اسلامی دانست و بیان کرد: روح و جان اسلام ولایت است. وی عزت ملت ایران را به دلیل اطاعت از امر ولایت خواند و تصریح کرد: عزت و اقتدار نظام اسلامی به برکت خون شهدا و ولایت کسب شده است. سمیعی پشتیبانی از ولایت را پیام شهدا عنوان کرد و گفت: درود خداوند بر شهدایی که در فتنه سال ۸۸ مظلومانه به شهادت رسیدند و کسی از آنها خبری نمی‌پرسد. وی با بیان اینکه تمام مستکبران و ظالمان به دنبال از بین بردن نظام اسلامی در فتنه سال ۸۸ بودند، خاطرنشان کرد: ۹ دی سال ۸۸ به برکت ولایت به وجود آمد و سخنان مقام معظم رهبری مردم را بیدار کرد.

65815692353156

وی به ۹ ماه صبر مقام معظم رهبری در فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و یادآور شد: ملت ایران در عاشورا طومار فتنه‌گران را درهم پیچیدند. سمیعی ملت ایران را فدایی امامت و لایت خواند و اظهار کرد: حضور در مجلس شهدا توفیق است. لازم به ذکر است که این مراسم از سوی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان برگزار شد.

منبع: seraj8.ir