مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ما مقلد مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب هستیم نه مقلد برنامه های تلویزیون

ما مقلد مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب هستیم نه مقلد برنامه های تلویزیون

به گزارش خبرگزاری دز کد خبر: ۲۹۶۶۲

، در پی لغو برگزاری کنسرت موسیقی در دزفول و نظرات و شبهاتی که در ذهن مردم بوجود آمده بود دلایل مخالفت آیت الله شیخ رضا انصاری را که از سایت “مجد دز” آمده است را در ذیل می خوانیم :

یا ایها الذین آمنوا کونوا انصار الله ( الصف . ۱۴ ) ای مومنین یاور واز انصار خدا باشید . ( یا ایها الذین آمنوا لا تخونوا الله و الرسول ) الانفال . ۲۷ مراقب باشیم مبادابه خدا و رسول خیانت کنیم .برگزاری چنین مجالسی خیانت به خون شهداست و کسانی که می توانند با بیان و عمل خود مخالفت کنند لکن سکوت می کنند،خائن هستند .
رئیس حوزه علمیه آیه الله سبط الشیخ الانصاری طی سخنانی در “مسجد حضرت مهدی عج ” ، ضمن  تبیین فریضه  امربه معروف و نهی از منکر و آثار سوء بی توجهی و عدم عمل به آن گفت : طبق آیه ی شریفه ی ( کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف … آل عمران . ۱۱۰ ) برتری امت اسلام نسبت به سائر امم به خاطر امر به معروف و نهی از منکر می باشد  . ایشان با اشاره به آیات ( قل یا اهل الکتاب لستم علی شیئ … المائده ۶۸ ) و ( لعن الذین کفروا من بنی اسرائیل علی لسان داوود و عیسی بن مریم … المائده ۷۸ ) و ( مثل الذین حملوا التوریه … الجمعه . ۵ ) گفتند : برتری و اعتبار و مقبولیت ما ، در سایه ی عمل به دستورات قرآن کریم  تحقق می یابد .
وی با ذکر روایتی از امام صادق علیه السلام (انّ بنى‌امیّه اطلقوا تعلیم الایمان، و لم یطلقوا تعلیم الکفر، لکى اذا حملوهم علیه لم یعرفوه ) گفتند : همانطور که آشنایی با مظاهر و جنبه های اثباتی ایمان لازم است ، آگاهی نسبت به شرک و فسق و نفاق و مصادیق آن ضروری است . در کنار ( و حلنی بحلیه الصالحین ) توجه به ( … و رفض اهل البدع … ) لازم است . همان طور که در جهت تشکیل جلساتی مثل دعای کمیل و ندبه کوشش می کنیم ، بایستی با برگزاری مجالس نامبارک و فاسقانه و فتنه برانگیزی که مخرب سلامت اخلاقی و امنیت اعتقادی و نجابت عمومی است، مخالف باشیم .
انصاری با اشاره به آیه ی شریفه ی ( و لما رجع موسی الی قومه غضبان اسفا … الاعراف . ۱۵۰ ) گفتند : یکی از نشانه های مسلمان حقیقی ، داشتن غیرت دینی وخشمگین شدن  در مواجهه با منکرات می باشد . چرا ما شاهد چنین خشمی درخود و خصوصا در بسیاری از مسئولین نیستیم.
وی با ذکر حدیث ( صنفان من امتی اذا … ) سلا مت نفس عالمان ، معلمین ، دبیران ، مدرسین و مسئولین را عامل مهم سلامت اخلاقی و اعتقادی جامعه دانسته و تصریح کردند : با توجه به آیه ی شریفه ی( و اذ قالت امه منهم لم تعظون قوما … الاعراف . ۱۶۴ ) گروه ساکتین و فاعلین ، اهل عذاب ، و تنها گروه ناهین اهل نجات خواهند بود .
وی ضمن اعلام مخالفت شدید و صریح حوزه ی علمیه آیه الله سبط الشیخ با فراهم کردن شرائط برگزاری مجالسی که با روح تعالیم اسلام و اهداف انقلاب و شهداء و منویات مقام معظم رهبری و فتاوای مراجع عظام تقلید مباینت دارد ، خواستار دستور الغاء این مجلس لغو و لهو (که بناست در تاریخ ششم و هفتم اسفند ماه در این شهر برگزار شود ) از متصدیان امور اجرائی و فرهنگی شد .
“مدیر و مدرس حوزه علمیه آیه الله سبط الشیخ” افزود : پخش صدای یک خواننده از رسانه ملی ، فاقد هرگونه حجیت شرعی می باشد . ما مقلد مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب هستیم نه مقلد برنامه های تلویزیون . بسیاری از این برنامه به منزله ی زدن چوب حراج بر ارزش های دینی می باشد .
وی باانتقاد از بی تفاوتی نسبت به منکرات در سطح شهر، متدینین و مخصوصا مسئولین را به توجه بیش از پیش نسبت به فریضه ی عظیم امر به معروف و نهی از منکر ، با استفاده از شیوه های صحیح ، دعوت نموده و سکوت در مقابل منکراتی که سلامت اخلاقی و دینی و اعتقادی مردم را در معرض خطر قرار می دهد ، خیانت به دین و متد ینین دانستند .