مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
۴

وقتی در جامعه‌ امر به معروف ترک شود رذایل رشد می‌کند

وقتی در جامعه‌ امر به معروف ترک شود رذایل رشد می‌کند

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اهمیت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت، ریشه اصلی قیام خونین کربلا از بی‌تقوایی جامعه نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روحیه اصلی مسئله ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود، افزود: اگر این فریضه در جامعه اسلامی رعایت می‌شد و جامعه از دشمنی‌ها خالی می‌شد، چنین اتفاقی پیش نمی‌آمد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه جولان بنی‌امیه در صدر حکومت اسلامی موجب نادیده گرفته شدن حق و رواج حلال در جامعه شده بود، افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد توجه قرار می‌گرفت، شایستگان در راس امور قرار می‌گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر اساس و پایه واجبات دین مقدس اسلام است، افزود: ترک چنین فریضه مهمی عواقب بسیاری را برای جامعه دارد.

خاتمی با اشاره به اینکه شمشیر جهل، عداوت، کینه و ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فرق امام (ع) را شکافت، ادامه داد: امیرالمومنین در جامعه اسلامی به فکر حفظ قرآن و دین اسلام بود.

وی با بیان اینکه در سایه احیای امر به معروف و نهی از منکر زشتی‌ها و گناهان در جامعه پاک می‌شود، عنوان کرد: حاکمیت ارزش‌ها از نتایج امر به معروف است.

امام جمعه زنجان متذکر شد:‌ اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود، افراد نالایق، بی‌دین و بی‌تعصب بر ملت مسلط می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه دوام و قوام همه واجبات بر پایه امر به معروف و نهی از منکر است، اذعان داشت: در جامعه‌ای که امر به معروف ترک شود، رذایل رشد می‌کند.

منبع: خبرگذاری فارس