مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

لزوم گسترش فرهنگ امر به معروف در جامعه

لزوم گسترش فرهنگ امر به معروف در جامعه

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فروع دین مبین اسلام مورد تاکید همه پیامبران، ائمه معصومین (ع)، بزرگان و علمای دین است.

وی با بیان اینکه توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قرآن، روایات، سیره و سنت پیامبر گرامی اسلامی توصیه شده، ادامه داد: بزرگان و علمای دین نیز به این موضوع تاکید دارند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امت اسلامی با سه شرط بهترین امت در بین همه افراد جامعه معرفی می‌شوند، ادامه داد: ایمان به پروردگار، امر به معروف‌ها و خوبی‌ها و نهی از منکر و زشتی‌ها این سه شرط محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه لازمه مومن بودن ایمان است، خاطرنشان کرد: اگر ایمان راستین باشد، باید فرد هم خود به معروف عمل کرده و هم دیگران را به معروف دعوت کند.

خاتمی، فرد مومن را در دوری را منکرات مقدم دانست و یادآور شد: این فرد در دعوت دیگران به اجتناب از گناه نیز پیشگام است.

وی با بیان اینکه اهل کتاب نیز چون مومن هستند امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، تصریح کرد: چنین افرادی دستورات دینی خود را به خوبی اجرا می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: اگر بنده خدا خود را ولی خدا در زمین بداند و بخواهد خداوند متعال را از خود راضی نگه دارد، در مقابل ترک معروفات و ترویج منکرات ساکت نمی‌نشیند.

این مسئول با بیان اینکه انسان باید نفرت و ناخوشایندی خود را در مقابل منکرات جامعه بیان کند، متذکر شد: باید در برابر کسانی که حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال می‌دانند، مقابله کرد.

امام جمعه زنجان در پایان اذعان داشت: باید انسان نفرت و ناخوشایندی خود را در مقابل گناه و معصیت نشان داده و ساکت نشود، چراکه سکوت در برابر منکر، موجب افزایش آن در جامعه می‌شود.

منبع: خبرگذاری فارس